پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
انديشه ورز

حوزه/ مدیران هیئت های اندیشه ورز معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، ظرفیت های موجود این حوزه را در راستای پاسخگویی به نیازهای نظام بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، مدیران هیئت های اندیشه ورز معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، ظرفیت های موجود این حوزه را در راستای پاسخگویی به نیازهای نظام و همراهی با دولت بررسی کردند.

در این نشست، دکتر جمیله علم الهدی، مدیر هیئت اندیشه ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت گفتمان سازی در رابطه با نیازهای دولت و نظام از سوی حوزه و دانشگاه، خاطر نشان کرد: می توان بحث های رسانه ای و تخصصی را با حضور این دو نهاد به یکدیگر گره زد و بر اساس مبانی انقلاب اسلامی به گفتمان سازی در زمینه ایده های رشد و پیشرفت اقتصادی، علمی، فرهنگی، هنری و ... در همکاری با دولت پرداخت.

وی با اشاره به شرایط امروز جامعه بر لزوم حضور متفکران برای رشد اندیشه اسلامی تاکید کرد و حضور حوزه و دانشگاه را در این عرصه ضروری خواند زیرا این دو نهاد می توانند جهت دهی لازم را ارائه دهند.

 دکتر عاملی، مدیر هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی اسلامی پیشرفت و حجت الاسلام دکتر نعمتی، دبیر این هیئت هم بر لزوم گفتمان سازی علمی پژوهشی به ویژه در عرصه مهم اقتصاد در همراهی و کمک به دولت اشاره و از ظرفیت حوزه علمیه خراسان در این رابطه گزارشی ارائه کردند.

دکتر امین خندقی، مدیر هیئت اندیشه ورز هنر و رسانه معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان نیز از توانمندی های این هیئت در فرهنگ سازی و ظرفیت شناسی در این زمینه گفت و بر اولویت داشتن مسئله هنر که مردم به طور روزانه با آن سر و کار دارند، تاکید کرد.

حجت الاسلام روحانی، دبیر هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی و حجت الاسلام ملکوتی تبار، هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی نیز با اشاره به فعالیت های انجام شده در این دو هیئت، برای همکاری لازم در ارائه نظرات علمی و همراهی با دولت و نظام در زمینه های پژوهشی مربوطه اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha