جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ خروج زائران از پایانه مرزی شلمچه

حوزه/ مسئول امور طلاب و روحانیون خوزستان، به چند سؤال مهم طلاب در رابطه با مجوز خروج از کشور، پاسخ داد و گفت: اگر طلبه‌ای هم‌اکنون «درخواست مجوز خروج از کشور» را در سامانه پیشخوان و یا سایت نظام‌وظیفه ثبت کند، حداقل ۲۴ و نهایتاً ۷۲ ساعت طول می‌کشد تا پلیس گذرنامه در مرز، خروج شما را مشاهده کند.

حجت‌الاسلام محمد کیانی، مسئول امور طلاب و روحانیون خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، اظهارداشت: اگر طلبه‌ای هم‌اکنون «درخواست مجوز خروج از کشور» را در سامانه پیشخوان و یا سایت نظام‌وظیفه ثبت کند، حداقل ۲۴ و نهایتاً ۷۲ ساعت طول می‌کشد تا پلیس گذرنامه در مرز، خروج شما را مشاهده کند.

وی با تأکید بر اینکه امکان خروج فوری طلاب پس از ثبت درخواست طلاب در سامانه وجود ندارد، گفت: به‌طورمعمول زیر ۴۸ ساعت امکان مشاهده ثبت مجوز خروج از کشور توسط پلیس گذرنامه در مرز وجود دارد.

مسئول امور طلاب و روحانیون خوزستان، در پاسخ به این سؤال که «اگر طلبه‌ای قبلاً درخواست خروج از کشور داشته، به سفر خارجی هم رفته، اما خروج قبلی آن باطل نشده باشد. یا اینکه سال قبل مجوز خروج از کشور را اخذ کرده اما به هر دلیلی از کشور خارج نشده و مجوز خود را باطل نکرده، چه اقدامی باید انجام دهد!؟» گفت: اگر طلبه‌ای هم‌اکنون خروج فعال در سامانه پلیس گذرنامه داشته باشد، لازم است با در دست داشتن گذرنامه به اداره نظام‌وظیفه شهرستان خود مراجعه کرده و خروج قبلی را باطل و سپس اقدام به ثبت خروج جدید کند.

وی افزود: برای هر پروسه، یعنی هم برای لغو خروج از کشور قبلی و هم برای ثبت درخواست جدید، بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان طول می‌کشد تا درخواست آن‌ها در سیستم ثبت نهایی شود و بدون باطل کردن خروج قبلی، امکان ثبت خروج جدید برای طلبه مهیا نیست.

حجت‌الاسلام کیانی، در رابطه با وضعیت سرباز طلبه‌ها گفت: این عزیزان نمی‌توانند بهروش‌های مرسوم اقدام به ثبت درخواست خروج از کشور کنند؛ لاکن اخیراً روشی تعریف شده که سرباز طلبه‌ها می‌توانند به امور روحانیون نمایندگی ولی‌فقیه سپاه مراجعه کرده و از آنجا برای تیپ امام صادق(ع) نامه‌نگاری کنند و بدین ترتیب برای خروج اقدام کنند؛ البته این روش زمان‌بر بوده و حداقل باید یک ماه قبل این فرایند را آغاز کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha