سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام عرب

حوزه/ حجت‌الاسلام عرب، گفت: مدیران آینده کشور، هم‌اکنون در مدارس در حال تحصیل هستند و لازم است تا زمینه آشنایی آن‌ها را با گام‌های آغازین مسئولیت‌پذیری اجتماعی فراهم نموده، تا بتوانند نقش خود را در آینده مدیریتی کشور به‌درستی ایفا نمایند.

حجت‌الاسلام محمد عرب، مسئول اتحادیه دانش آموزان استان خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان اینکه اتحادیه دانش آموزان اهواز پیشتاز اجرای طرح شهردار مدرسه شد، اظهارداشت: طرح "شهردار مدرسه" فرصتی بزرگ برای کشف و شناسایی مدیران، متعهد، متخصص، مسئولیت‌پذیر و آشنا به حقوق و وظایف خود برای اداره آینده ایران اسلامی است که با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: مدیران آینده کشور، هم‌اکنون در مدارس در حال تحصیل هستند و لازم است تا زمینه آشنایی آن‌ها را با گام‌های آغازین مسئولیت‌پذیری اجتماعی فراهم نموده، تا بتوانند نقش خود را در آینده مدیریتی کشور به‌درستی ایفا نمایند.

حجت‌الاسلام عرب، اذعان داشت: در این طرح به دنبال ترویج فرهنگ شهروندی و آموزش دانش آموزان و فرهنگ‌سازی از سنین دانش‌آموزی هستیم و شعار این طرح "دانش آموزان امروز، مدیران شهری فردا" خواهد بود.

وی در ادامه افزود: طرح شهردار مدرسه می‌تواند زمینه یادگیری دانش‌آموزان مستعد را برای آمادگی ورود به زندگی در جامعه‌ای بزرگ‌تر از مدرسه و درک بهتر از مناسبات عمیق اجتماعی با افزایش مشارکت آنان در امور جامعه و تصمیم سازی موفق در برابر مشکلات زندگی اجتماعی فراهم نماید.

حجت‌الاسلام عرب افزود: تمرین کار گروهی، ایجاد زمینه بروز تفکر شورایی، برنامه‌ریزی گروهی و عمل بر مبانی برنامه برای رفع مشکلات و در نهایت سپردن پاره‌ای از اختیارات به نوجوانان و جوانان موجب کشف و پرورش استعدادها و مدیر پروری و افزایش حس تعلق در آن‌ها خواهد شد، که از اهداف این طرح ملی است.

وی گفت: امروز باید برای اداره مطلوب کشور در ۲۰ سال آینده برنامه‌ریزی کرد، و طرح شهردار مدرسه، فرصتی بزرگ برای کشف مدیران ولایتمدار، متعهد، متخصص، مسئولیت‌پذیر و آشنا به حقوق و وظایف خود برای اداره آینده ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام عرب در پایان بیان کرد: تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، با این اهداف و به‌منظور تبیین نقشه راه و تدوین برنامه‌های عملیاتی است تا بتواند زمینه‌های بروز شایسته‌ترین افراد را برای مدیریت در کشور فراهم آورد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha