شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده

حوزه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران گفت: روحانیت اعم از خواهر و برادر از همان روزهای اول انقلاب  نقش آفرین، میدان دار و علمدار بودند و تا امروز که رنگ جهاد تغییر کرده است، همواره در عرصه جهاد حضور مقتدر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در تهران، حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده، امروز در نشست بصیرتی با موضوع «نقش روحانیت در دفاع مقدس» که به میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران تهران برگزار شد با اشاره به آیات قرآن گفت:  یکی از آرزوهای دشمنان غفلت شما از سلاح و مؤلفه های  قدرت و از داشته های خود است تا اینکه دشمن از کمین گاه ها به شما حمله کند و در این صورت دشمن چیزی برای شما باقی نمی گذارد.

وی، آسیب شناسی غفلت ها و جبران آن را یکی از پیشران های گام دوم انقلاب خواند و افزود:  حوزویان، پاسداران حقیقی حکومت اسلامی حوزویان هستند و  ثمره اصلی انقلاب، جمهوری اسلامی است و باید نیازهای اساسی و مبنایی این حاکمیت را حوزه های علمیه پاسخگو باشند و مسیر رشد و تعالی آن را هموار نمایند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران ، عمق بخشی به عقیده، ایمان و دین مردم و بصیرت دهی به آن ها را از کارکردها جدی حوزه های علمیه برشمرد و ادامه داد: با توجه به اینکه انسان موجودی اجتماعی است، مدیریت جامعه نیاز به برنامه دارد و بدون آن نمی توان ارزش های اسلامی را در جامعه حاکم شود.

 حجت الاسلام و المسلمین علیزاده، مسجد را به عنوان یکی از نهاد های مهم معرفی کرد و اظهار داشت: در نظام ولایی، باید نگاه محله محوری و مسجد محوری باشد و طلاب اداره مساجد را به عهده بگیرند و حوزه های علمیه هم  باید مساجد را به عنوان یک سنگر و خاکریز  اصلی برای انقلاب حفظ کنند.

وی با اشاره به خطبه ۲۷ نهج البلاغه گفت: قوم و ملتی که دست روی دست بگذارند تا دشمن وارد حریم کشورشان شود و در درون خانه و کشورشان با او بجنگند، از نظر امیرالمؤمنین علیه السلام ملتی ذلیل محسوب می شوند؛ قوم و ملتی عزیز است که با دشمنان بیرون از مرزها بجنگد و اجازه ندهد دشمن وارد کشور و خانه اش شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران ، افزود: در جنگ تحمیلی، وقتی دشمن وارد کشور ما شد و بخش های از خاک ما را اشغال کرد، دست خیانت و نفوذ در کار بود.

حجت الاسلام علیزاده از بنی صدر به عنوان یک خائن یاد کرد و اظهار داشت: اگر نبود خیانت امثال بنی صدرها، مرزبانان ما در همان مرزها جلوی دشمن را می گرفتند و با دشمن مقابله می کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روحانیت اعم از خواهر و برادر از همان روزهای اول انقلاب  نقش آفرین، میدان دار و علمدار بودند و تا امروز که رنگ جهاد تغییر کرده است، همواره در عرصه جهاد حضور مقتدر دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha