پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موکب احمد بن موسی

حوزه/ دبیر هیئت امنای موکب احمدبن موسی(ع)، راه‌اندازی این موکب را مرهون همت والای مردم فارس دانست و از عموم عاشقان خاندان عصمت و طهارت جهت کمک برای احداث زائرسرائی به همین نام در کربلای معلی دعوت به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز،  هاشم جمالی، عصر امروز در حاشیه مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) که در بین الحرمین شیراز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موکب احمدبن موسی(ع) قریب ۷ سال در کربلا به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی کرد، اما اکنون دو سال است که به دلیل شیوع کرونا موفق به حضور در کربلای نشده است.

وی، راه‌اندازی این موکب را مرهون همت والای مردم فارس دانست و افزود: علاوه بر خدمت‌رسانی به سوگواران حسینی در موکب که در بین‌الحرمین شیراز برپا شده است،  برای احداث زائرسرای به همین نام در کربلای معلی تلاش می شود.

جمالی با تصریح اینکه هم‌اکنون تلاش می‌کنیم تا بتوانیم زمینی را در کربلا برای احداث زائرسرای مذکور خریداری کنیم، از عموم عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) جهت مشارکت در این کار خیر و معنوی دعوت به عمل آورد و گفت: این زائرسرا به یاری خدا در طول سال به زائران امام حسین(ع) خدمات ارائه خواهد داد.

وی با یادآوری اینکه موکب احمدبن موسی(ع) یک موکب بین‌المللی است که به تمام زائران امام حسین(ع) به خصوص مردم فارس خدمات ارائه می‌دهد، ابراز امیدواری کرد: همان‌طور که تاکنون مردم فارس ارادت خود را به سیدالشهدا(ع) ثابت کردند و در سالیان متمادی در قالب هیئات مذهبی و مواکب اربعینی خدمات مختلفی را ارائه دادند، بتوانیم کار بزرگی هم برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت احداث زائرسرای احمدبن موسی(ع) در کربلای معلی انجام دهیم.

جمالی به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شیراز اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی است لذا کمترین قدمی که می‌توانیم برای ابراز ارادت به ساحت مقدس این امامزاده واجب‌التعظیم برداریم، این است که مکانی به نام ایشان در کربلای معلی احداث کنیم.

دبیر هیئت امنای موکب احمدبن موسی(ع) بیان کرد: نیک‌اندیشان فارس می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۷۵۷۵۳۹۶۹ ارسال کنند. همچنین اطلاع‌رسانی‌های موکب نیز از طریق پیج @Arbaein_mokeb.fars در اینستاگرام انجام می‌شود.

وی در پایان با تصریح اینکه از دو شب گذشته برنامه تلویزیونی «چلچراغ» شبکه فارس به برنامه‌های اربعین حسینی و موکب احمدبن موسی(ع) اختصاص یافته است، گفت: در این برنامه هر شب یکی از مسئولان موکب احمدبن موسی(ع) به تشریح آخرین فعالیت‌های موکب خواهند پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha