پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عزاداری زائران اربعین در کربلای معلی

حوزه/ استاد جامعة الزهرا با اشاره به اینکه راه‌پیمایی اربعین قوّت اسلام است گفت: اربعین از همان سال اول دارای اهمیت بسیار زیادی بود و اهمّیّت اربعینِ اوّل این بود که رسانه‌ی پُرقدرت عاشورا است.

مریم اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت اربعین می فرمایند که پدیده الهی اربعین حقیقتا قابل توصیف نیست.
وی افزود:  با نگاهی به بیانات ایشان می فهمیم که اهمیت‌ اربعین‌ در آن‌ است‌ که‌ در این‌ روز، با تدبیر الهی، یاد نهضت‌ حسینی برای همیشه‌ جاودانه‌ شد و این‌ کار پایه‌گذاری گردید. اگر بازماندگان‌ شهدا و صاحبان‌ اصلی، در حوادث‌ گوناگون‌ ـ از قبیل‌ شهادت‌ حسین‌بن‌علی(علیه‌السلام‌) در عاشورا -  به‌ حفظ یاد و آثار شهادت‌ کمر نبندند، نسل های بعد، از دستاورد شهادت‌ استفاده‌ی زیادی نخواهند برد.


استاد جامعه الزهرا با بیان اینکه اربعین کلاس درس است گفت: رهبری تاکید کرده‌اند درسی که‌ اربعین‌ به‌ ما می‌دهد، این‌ است‌ که‌ باید یاد حقیقت‌ و خاطره‌ی شهادت‌ را در مقابل‌ طوفان‌ تبلیغات‌ دشمن‌ زنده‌ نگهداشت‌.


اسماعیلی ادامه داد: طبق گفته رهبری، یکی از مصادیق قوّت را که امروز دنیای اسلام مشاهده میکند و آن، راه‌پیمایی اربعین است؛ وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّة.


وی اضافه کرد: راه‌پیمایی اربعین قوّت اسلام است، قوّت حقیقت است، قوّت جبهه‌ی مقاومت اسلامی است که این ‌جور اجتماع عظیم میلیونی راه می‌افتند به سمت کربلا، به سمت حسین، به سمت قلّه و اوج افتخار فداکاری و شهادت که همه‌ی آزادگان عالم باید از او درس بگیرند. از روز اوّل هم که اربعینی به وجود آمد، اهمّیّت اوّلین اربعین به همین اندازه بود.


این استاد حوزه، تاکید کرد که اهمّیّت اربعینِ اوّل این بود که رسانه‌ی پُرقدرت عاشورا است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha