پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/ ۱۲ نفر از راویان مؤسسه روایت سیره شهدا که به زبان عربی نیز مسلط هستند با هدف معرفی شهدای مدافع حرم و تبیین ارتباط فرهنگ جهادت و شهادت با اربعین در مسیر پیاده‌روی اربعین حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمود شهرجردی با اشاره به اینکه مؤسسه روایت سیره شهدا به صورت مستمر به مراکز، اردوها، مراسم و نهادها راوی اعزام می‌کند، اظهار کرد: این مؤسسه فعالیت‌های خود را در قالب‌های رسانه، پژوهش، آموزش و اعزام دنبال می‌کند.

وی با اشاره به پیوند عمیقی که میان دفاع مقدس و اربعین است، اضافه کرد: ستاد اربعینی دفاع مقدس در مؤسسه روایت سیره شهدا تشکیل شده است تا بتوانیم از ظرفیت‌های اربعین حسینی برای معرفی دفاع مقدس بهره‌مند شویم.

مسئول اعزام مؤسسه روایت سیره شهدا از برگزاری نشستی با حضور جمعی از کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه دفاع مقدس یاد کرد و گفت: پیوندهای میان دفاع مقدس و اربعین در حوزه پژوهش شناسایی و به محتوا تبدیل شده است که راویان دفاع مقدس با بهره‌مندی از این محتواها در نقاط مختلف کشور به نقش‌آفرینی خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه تا به امروز هزار و ۸۱۹ راوی به صورت مستقیم در مؤسسه روایت سیره شهدا و دو هزار و ۵۰۰ طلبه و همچنین صدها نفر از اقشار مختلف نیز در بیرون از مؤسسه آموزش دیده‌اند، گفت: ۱۲۰ نفر از این افراد در کشور مسئولیت‌های مهم را بر عهده دارند و از ظرفیت‌های این افراد برای اعزام و آموزش و شبکه‌سازی استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام  شهرجردی با اشاره به اینکه پیش از هفته دفاع مقدس در ایام ماه صفر ۴۰ راوی از جمله حجج‌ اسلام و المسلمین حسین جوشقانیان و مهدی ماندگاری را به مناطق مختلف کشور اعزام کردیم، تصریح کرد: راویان در عرصه‌های دانش‌آموزی و یادواره‌ای و چند رسانه‌ای به صورت ویژه درحال کار هستند؛ پیش از هفته دفاع مقدس ۱۵ مراسم مختلف برگزار شد که راوی متخصص حوزه کودک، یک راوی رسانه‌ای و یک نفر سخنران راوی در این مراسم‌ها حضور یافتند.

وی از مشهد اردهال، اصفهان و اراک به‌عنوان برخی از مقاصد سفرهای راویان یاد کرد و گفت: در ایام هفته دفاع مقدس روزانه ۲۰ راوی به نقاط مختلف کشور اعزام می‌شوند و در مجموع بیش از ۱۴۰ اعزام در این هفته انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام  شهرجردی با بیان اینکه برخی از راویان مستقر در قم در مجتمع‌های مختلف در شهرک‌های مهدیه و پردیسان به صورت جداگانه مشغول فعالیت فرهنگی هستند، مطرح کرد: برخی از راویان قمی به مدت هفت شب در ویژه برنامه‌ای در تهران حضور یافته و به بیان آموزه‌های دفاع مقدس پرداختند.

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته در ایام اربعین ۱۱۰ نفر به صورت متمرکز در مهران و برخی دیگر هم در شهرهای کربلا و نجف و مسیر پیاده‌روی اربعین در عراق مشغول به روایتگری بودند، اظهار کرد: راویانی که در عراق فعالیت داشتند به علت محدودیت‌ها بیشتر در مورد حماسه عاشورا و رزمندگان مدافع حرم به ایراد سخن می‌پرداختند.

حجت‌الاسلام شهرجردی خاطرنشان کرد: در اربعین امسال ۱۲ نفر از راویان مؤسسه روایت سیره شهدا که به زبان عربی هم مسلط هستند در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا حضور یافته و به بیان آموزه‌های جهاد و شهادت پرداختند.

عضو فعال شبکه مردمی فعالان جهاد و شهادت(وارثون) از حضور برخی از راویان در مسیر پیاده‌روی حرم حضرت معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران یاد کرد و گفت: روایتگری مجازی یکی دیگر از فعالیت‌های پرمخاطب مؤسسه روایت سیره شهداست؛ در روزهای قبل از آغاز هفته دفاع مقدس ۱۱۲ روایتگری مجازی انجام شده که در برخی از این جلسات صدها نفر حضور یافته و از روایتگری راویان بهره‌مند شدند.

حجت‌الاسلام  شهرجردی با بیان اینکه معاونت رسانه مؤسسه روایت سیره شهدا موجب افزایش مخاطبان این مؤسسه شده است، گفت: هر روز به همت این معاونت هیأت در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود که یکی از بخش‌های مهم این هیأت معرفی شهدای دفاع مقدس است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha