جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خواهران خوزستان

حوزه/ نشست علمی فرهنگی_پژوهشی به مناسبت سالروز اربعین حسینی، در حسینیه مجازی شهید فخری زاده مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) شادگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، نشست علمی «نگاهی به آموزه‌های زیارت اربعین در فرهنگ شیعه» با سخنرانی خانم موسوی از اساتید مدرسه علمیه در حسینیه مجازی شهید فخری زاده مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) شادگان برگزار شد.

در این نشست خانم موسوی به دو محور مهم «بررسی زیارت‌نامه اربعین در فرهنگ شیعه» و «بررسی حضور همگانی و پیاده‌روی در زیارت اربعین» پرداخت.

وی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های مؤمن «زیارت اربعین» است، به تبیین فرازهایی از زیارت اربعین پرداخت و گفت: در زیارت اربعین آمده «واجتبیتهُ بطیب الولاده؛ به پاکی نژاد او را برگزیدی» و این دال بر اعتقاد شیعیان مبنی بر معصوم بودن رهبر و خلیفه الهی بر زمین اعم از پیامبر یا امام است.

موسوی در ادامه با اشاره به فراز «و بذل مهجتهُ فیک لیستنقذ عبادک من الجهالة» افزود: امام حسین(ع) عصاره وجودش را در راه خدا بخشید تا اسلام و شریعت پیامبر را زنده نگه دارد.

وی اشاره به زیارت همگانی و گردهمایی اربعین بیان داشت: زیارت اربعین نماینده تمام حوادث تاریخ ریز و درشت که از ابتدای تاریخ تا به امروز اتفاق افتاده، می‌باشد.

موسوی در پایان گفت: زیارت اربعین جلوه‌ای از دوره ظهور امام مهدی(عج) است؛ چراکه در زیارت اربعین انسان از مال، جان و فرزند خود گذشته و همه آن‌ها را به‌پای اباعبدالله(ع) می‌ریزد که در دوران ظهور نیز این اتفاق هم خواهد افتاد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha