چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام احمد پناهیان

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: ما پای پرچم امام حسین علیه السلام دنبال عافیت‌طلبی و رفاه نیستیم، بلکه دنبال جان‌فشانی هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام احمد پناهیان در سخنرانی روز اربعین حسینی در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام صادق علیه السلام فرمودند برای ما اهل بیت(ع) حرمی است که آن قم است، اظهار کرد: اگرچه که رفتن به کربلا فضیلت زیادی دارد ولی از باب دنبال کردن حقیقت زیارت با حضور در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها هم می توان به آن دست پیدا کرد.

وی زیارت را وظیفه هر شیعه دانست و گفت: زیارت دِینی است که بر عهده ما است و باید خود را به آب و آتش بزنیم تا به زیارت امام خود برسیم زیرا در قیامت هر فردی را با امامش صدا می‌زنند و باید خود را به امام خود برسانیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کربلا دیگر تکرار شدنی نیست و بنا نیست حسین دیگری به مسلخ برده شود، گفت: افرادی که دنبال عافیت‌طلبی هستند تا قبل از ظهور امام زمان(عج) محال است به آن برسند و تا وقتی خون حسین بن علی علی السلام می‌جوشد آسایش و امنیت و راحتی معنا ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی می گویند تا کی مقاومت و جنگ و دشمنی، گفت: قسط و عدل در عالم فراگیر نخواهد شد مگر اینکه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه مقدمه‌ای را انجام دهد و ۷۰ هزار منافق را به قتل برساند.

حجت الاسلام پناهیان مبارزه و نابودی سران کفر را وظیفه ما قبل از ظهور دانست و گفت: در روایات است که حکومت صهیونیستی قبل از ظهور به دست مسلمانان نابود می‌شود و ما امروز شاهد افول آمریکا و صهیونیسم هستیم.

وی با بیان اینکه امروز اشک و عزاداری ما بخشی به خاطر خشم است و بخشی به خاطر مظلومیت اباعبدالله(ع)، گفت: بعد از انتقام خون اباعبدالله(ع) اشک و غم ما تنها برای مظلومیت اباعبدالله(ع) خواهد بود و در آسایش و امنیت کامل اشک خواهیم ریخت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما وظیفه داریم دشمنان اهل بیت(ع) را خشمگین کنیم، گفت: با این پیش فرض زیارت معنای دیگری می گیرد و باید جوری به زیارت برویم که سبب خشم دشمنان اهل بیت(ع) شویم و امروز اربعین همین خاصیت را پیدا کرده است که دشمنان را خشمگین و ترسان کرده است.

وی با بیان اینکه ما پای پرچم امام حسین علیه السلام دنبال عافیت‌طلبی و رفاه نیستیم، بلکه دنبال جان‌فشانی هستیم، گفت: زیارت به معنی تجدید عهد با امام است که بگوییم همانطور که حضرت زینب سلام الله علیها همه هستی خود را فدا کرد ما نیز حاضریم تمام دارایی خود را فدای امام کنیم.

حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه اگر حسینی باشیم از مقاومت و نبرد با دشمن اهل بیت(ع) خسته نمی شویم، افزود: ما با زیارت و گریه بر اباعبدالله(ع) انرژی می‌گیریم برای نبرد زیرا خود اباعبدالله (ع) فرمودند خون من تا قیام منجی آخر الزمان می‌جوشد و آرام نمی‌گیرد و ما هم نباید آرام بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha