پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
ابراهیم اصغری

حوزه/ یک تهیه‌کننده گفت: برای احیای سینمای دفاع مقدس نیاز است تا مجدد به سمت قهرمان‌پروری در این تولیدات برویم.

ابراهیم اصغری، تهیه کننده سینما در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون سینمای دفاع مقدس، اظهار کرد: این شکل فیلمسازی تنها یک گونه فیلمسازی نیست که بخواهیم به آن نگاهی صرفا حرفه‌ای داشته باشیم. موضوعاتی که در این قبیل آثار مطرح می‌شود با آموزه ها و مفاهیمی پیوند خورده که برای ما ارزش محسوب می‌شود، برای همین وقتی قرار است به آن توجه شود این امر باید با دقت نظر بسیار خوبی رخ دهد.

وی افزود: اگر بخواهیم بگویم آیا توانسته‌ایم در چهار دهه گذشته روایتگر درستی برای موضوعات دفاع مقدسی در سینما باشیم باید گفت، هنوز راه برای پیمودن بسیار داریم، البته معدود کارهایی هر ساله تولید می‌شوند که در آنها سعی شده به موضوعات دفاع مقدسی توجه شود، اما این کارها جوابگوی آنچه نیاز است، نیست.

این سینماگر افزود: با این سخن مخالفم که سینمای دفاع مقدس قادر نیست با مخاطب عام سینما ارتباط برقرار کند، چون تجربه سینمای دهه شصت نشان داد این دست آثار هم می‌تواند جزو کارهای پرفروش سینما محسوب شود، به شرطی که الزامات آن را به درستی تامین کنیم. یکی از این الزامات داشتن قهرمان است که متاسفانه از آن تهی شده‌ایم.

تهیه‌کننده سینمای دفاع مقدس بیان کرد: فیلم سینمایی «تک تیرانداز» که اخیراً روی پرده رفته از این دست کارهاست که به نظرم قهرمان در آن به شکل خوبی مد نظر قرار گرفته است. درضمن در این فیلم قهرمان از جنس واقعیت است و تماشاگر آن را باور می‌کند، چون چیزی جدا از واقعیت در این کار گفته نشد است. برخلاف برخی فیلم‌های سینمایی که با اغراق‌های بیش از حد قهرمانان جنگ را دست نیافتنی کرده‌اند.

وی بیان کرد: امثال شهید زرین که در فیلم «تک تیرانداز» روایت‌گر گوشه‌ای از زندگی وی هستیم در هشت سال دفاع مقدس زیاد هستند، اما چند فیلم درباره قهرمانان جنگ داشته‌ایم؟ وقتی این کم کاریهایی را می‌بینیم این سوال پیش می‌آید که مدیران که دائم شعار حمایت از این تولیدات را می دهند در حقیقت چه کاری انجام داده‌اند؟!.

اصغری در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: با وجود اینکه شرایط کرونایی تاثیر بسیار بدی روی سینما گذشته و فیلم سینمایی «تک تیرانداز» هم از تلویزیون پخش شده است، اما استقبال از این کار رضایت بخش بوده است، چون مردم فیلمی که در آن استانداردهای سینما رعایت شده را می‌پسندند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha