جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 980697
۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
آیت الله ناصری یزدی

حوزه/ امام جمعه یزد در مراسم زنگ شور عاطفه ها بر کمک به دانش آموزان بی بضاعت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، با حضور آیت الله ناصری و مسئولین آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره)، زنگ شور عاطفه ها در مدرسه دبیرستان دخترانه شهید حیدری به صدا در آمد.

آیت الله ناصری در این مراسم با بیان اهمیت کمک به دیگران اظهار داشت: با توجه به ایام کرونا و وضعیت بد اقتصادی عده ای از مردم دچار مشکلات مادی و آسیب های جدی شده اند و امروز بیش از هر زمانی نیاز است به فکر هم نوعان خود باشیم و به کمک و یاری آن ها بشتابیم.

وی افزود: کمک به فقرا و نیازمندان یک وظیفه دینی و انسانی است و همه افراد در حد توان خود باید جهت رفع مشکلات و گرفتاری های نیازمندان تلاش کنند و بدانند که صدقه قبل از آن که به دست نیازمند برسد در دستان خدا قرار گرفته و اجر و پاداشش با خداوند متعال است.

امام جمعه یزد به داستان هایی از بزرگان در مورد کمک به نیازمندان اشاره کرد و بیان داشت: همان طور که در سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام و علما و بزرگان مشاهده می کنیم آن بزرگواران توجه ویژه ای به مساکین و نیازمندان داشتند و لذا بعد از شهادت امام سجاد (ع) بر روی دوش حضرت، آثار پینه هایی را مشاهده کردند از امام باقر (ع) در مورد آن سوال کردند، آقا فرمودند این ها آثار کوله بارهایی است که پدرم هر شب به دوش می گرفت و برای فقرا و ایتام غذا میبرد.

وی در پایان گفت: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید به طور ویژه باید به یاد دانش آموزان بی بضاعت باشیم و خیرین عزیز همانند گذشته کمک های خود را از ایشان دریغ ننمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha