شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سردار قاآنی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با اشاره به دیدار سردار قاآنی با الکاظمی، گفت: بنده از رئیس‌جمهور شنیدم که ایشان به سردار قاآنی گفت تا با الکاظمی مذاکره و مرزهای زمینی عراق را باز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در جمع زائرین اباعبدالله الحسین(ع)، با اشاره به چگونگی بازگشایی مرزهای زمینی کشور برای عبور زائران اربعین حسینی، اظهارداشت: صرفاً در این دوسال کرونایی، وضعیت مرزهای ما بدین‌صورت درآمده، در حالی سال‌های قبل، در مرز برای زائرین کم نمی‌گذاشتند.

وی گفت: در سال جاری طبق توافقی که بین ایران و عراق مبنی بر خروج ۶۰ هزار زائر صورت گرفت، مقرر شد که زائرین صرفاً از طریق هوایی به عراق سفر کنند، اما پس‌ازآنکه مردم پشت مرزهای زمینی کشور تجمع کردند، رئیس‌جمهور فرمان داد که مذاکرات برای بازگشایی مرزهای شلمچه و مهران آغاز شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، گفت: عصر روز شنبه بود که حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی فرمانش را داد و بدین ترتیب، سردار قاآنی را برای مذاکره با الکاظمی فرستاد و نتیجه هم بازگشایی مرزها ولو به‌صورت محدود شد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، گفت: بنده خودم با رئیس‌جمهور و پس از آن با سردار وحیدی صحبت کردم که نتیجتاً منجر به این شد، در مسیر برگشت، حتماً بستر خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه به نحو مطلوب صورت گیرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha