سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
اخبار کوتاه

نماز جمعه این هفته در سراسر استان بوشهر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام یعقوب بهمیاری، نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: با توجه به ابلاغیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، نماز های جمعه این هفته در سراسر استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می گردد. 

وی ادامه داد: از نمازگزاران انتظار است با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی به جایگاه‎‌های اقامه نماز مراجعه و استفاده از  ماسک، همراه داشتن مهر نماز و آب آشامیدنی را فراموش نکنند.

۲۵ شهر استان بوشهر دارای امام جمعه هستند که از اسفند سال ۱۳۹۸ براساس دستورالعمل ستاد مقابله

نشست استاندار جدید با امام جمعه بوشهر

نشستی با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، محمدی زاده استاندار و سردار رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان برگزار شد.

در این نشست پیرامون مسائل مختلف استان بوشهر و هماهنگی جهت سفر رئیس جمهور به استان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

دیدار اعضای شورای شهر بوشهر با نماینده ولی فقیه در استان

اعضای شورای شهر بوشهر با حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این دیدار با اشاره به موقعیت خاص بوشهر در ابعاد جغرافیایی و استراتژیک، اظهار داشت: شهر بوشهر در تاریخ جهان، منطقه و ایران دارای ویژگی‌ها، موقعیت خاص و شرایط استراتژیک است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه جایگاه و فعالیت شهر بوشهر در کتاب‌های تاریخی جهانی در عرصه‌های مختلف اقتصادی و ضد استعماری ثبت است تصریح کرد: در این کتب جایگاه بندر بوشهر به‌عنوان کانون قوی و توانمند اقتصادی و فرهنگی یاد شده است.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر جمع‌آوری این کتاب‌ها توسط پژوهشگران، تصریح کرد: پژوهشگران باید این کتاب‌ها را شناسایی و موضوع بندر بوشهر را استخراج و ارائه کنند.
با کرونا و توصیه به برگزار نشدن تجمع‌ها، براساس وضعیت کرونایی آنها گاهی نماز جمعه در هیچ یک از این شهرها و گاهی در برخی از آنها برگزار نمی‌شود.

پیام مدیر حوزه علمیه بوشهر به مناسبت ارتحال علامه حسن زاده آملی

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در پیامی ارتحال آیت الله علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: درگذشت حکیم متأله و علامه ذو الفنون آیت الله حسن زاده آملی رحمةالله علیه خسارتی بزرگ برای حوزه های علمیه  و جامعه اسلامی است و ثلمه ای است که به آسانی جبران نمی شود. شخصیت معنوی و علمی و تبحر و تخصص آن بزرگوار در علوم مختلف؛ از ریاضی گرفته تا فلسفه و حکمت و منطق و اخلاق و عرفان نظری و عملی و تفسیر و حدیث و کلام اسلامی و طب و نجوم و فقه و اصول و شعر و ادب عربی و فارسی، موجب فخر حوزهای علمیه در نظرگاه دانشمندان و دانشگاهیان و جوانان این مرز و بوم شد و در دهه های اخیر تأثیر شگرفی بر روحیه علمی و معنوی طلاب و فضلای حوزه های علمیه گذاشت. شاگردی از شاگردان علامه طباطبایی که همواره به وجود او افتخار می کرد.

روحیه مردمی و تواضع مثال زدنی ایشان الگو و سرمشق والایی برای عموم علاقمندان، به ویژه طلاب و روحانیون است. شخصیتی شهرت گریز که در عین تلاش برای گمنامی، شهره خاص و عام شد و صیت شهرتش مرزها را درنوردید. کتب حِکمی، اخلاقی و معرفتی ایشان سرشار از مطالب و گوهرهای نابی است که باید غبار غفلت و فراموشی از آن زدوده شود و بیش از پیش به مردم و اندیشمندان و متفکران و جوانان معرفی و شناسانده شود. بُعد مهم دیگر وجودی ایشان، همراهی شگفت انگیز او با انقلاب اسلامی و امام راحل و ارادت کم نظیر او به مقام معظم رهبری و حمایت مستمر و همواره از ایشان بود. رحمت و رضوان الهی بر آن روح پر فتوح و جان پاک و خالص باد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha