جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مرکز مدیریت حوزه

حوزه/ سردار حسین کاجی گفت: در سال های بعد از جنگ تابحال درباره شهدای روحانیت و آقازاده های شهید، هیچ بحثی نشده و این بزرگواران مورد غفلت ما واقع شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار حسین کاجی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، صبح امروز در جمع مسئولین و کارکنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: این هفته برای مرور عظمت و شجاعت شهدا، جانبازان، آزادگان و همه ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است.

وی گفت: باید دید چه چیزی باعث شد که ما به جنگ با بعثی ها وارد شویم؛ موضوعی که مورد غفلت واقع شده است جنگ قبل از جنگ هشت ساله است.

کاجی تصریح کرد: در فاصله بین پیروزی انقلاب اسلامی در اسفند ۵۷ تا شهریور ۵۹، ۱۶۵۶ جوان ایرانی در مرزهای ایران و عراق به شهادت رسیده و ۲۷۷۵ نفر جانباز شدند.

وی افزود: قبل از آغاز جنگ، ایران اسلامی مظلوم واقع شده بود و جنگ بر آن تحمیل شد؛ بمباران هایی که رژیم بعث روی شهرهای ما اجرا کرد، تعداد بسیار زیادی از مردم ما اعم از پیر، جوان، زن و کودک را به شهادت رساند.

راوی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز به برکت مجاهدت های دانشمندان ایرانی، توانسته ایم قویترین یگان موشکی منطقه را داشته باشیم.

وی بمباران های شیمیایی را از ظالمانه ترین وقایع تاریخ بشر دانست و گفت: ۸۰۰۰ جوان دست و پا زدند و بر اثر آلودگی های شیمیایی جان دادند؛ کرونا توانست تا حدودی به جامعه نشان دهد تنگی نفس و استفاده طولانی مدت از کپسول اکسیژن یعنی چه، و جانبازان شیمیایی چه رنج و سختی در طول سال های متمادی کشیده اند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ما در چهل سال پیش که جنگ تحمیلی شروع شد تنها چند گردان بسیجی داشتیم و الآن در نقاط مختلف دنیا شاهد ظهور تشکیلات مردمی طرفدار نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی با اشاره به مغفول ماندن یاد شهدای روحانی افزود: در سال های بعد از جنگ تابحال شهدای روحانیت و آقازاده های شهید هیچ بحثی نشده و این بزرگواران مورد غفلت ما واقع شده اند.

کاجی بیان داشت: فرماندهان بزرگ مجاهد و شهید در دامان روحانیت پرورش یافته اند.

وی ضمن یاد کردن از آیت الله حسن زاده آملی، گفت: علامه حسن زاده سر قبر شهدا می رفتند و آنچنان گریه می نمودند که دستمال ایشان خیس می شد.

این رزمنده دفاع مقدس اظهار کرد: باید یاد شهدا و صدای شهدا در ذهن ما گم نشود؛ حاج قاسم سلیمانی تا آخرین روزی که در قید حیات بود این صداها را فراموش نکرد.

شایان ذکر است قرائت زیارت عاشورا و روضه خوانی یکی دیگر از برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha