شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس

حوزه/ مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به ضرورت آموزش رسانه ای طلاب و روحانیون، گفت: منبر یک رسانه است؛ حوزه های علمیه در طول تاریخ وظیفه تربیت را داشته اند که موفق نیز بوده اند، تربیت نیروی انسانی برای منبر های جدید نیز باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سید تقی سهرابی، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مسئولان مدارس علمیه استان فارس که در سالن شهید قدوسی برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه علمیه برای کمک به دستگاه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جهت کمک به حرکت در مسیر گام دوم انقلاب ضرورت دارد، اظهار کرد: سیاست از انقلاب بر عهده حوزه های علمیه است.

وی اظهار کرد: در صدا و سیما سه وظیفه مهم در تولید پیام وجود دارد که از جمله آن تولید، پردازش به زبان عامه و سوم توزیع و انتشار محتوا، رسانه ها در پردازش و انتشار مشکلی ندارند؛ آنچه رسانه را به چالش می کشد تولید محتوا است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رسانه اشاره و عنوان کرد: توصیه مقام معظم رهبری به رسانه ترویج سبک زندگی اسلامی است. رسانه نیازمند کمک حوزه علمیه است تا سبک زندگی ایرانی اسلامی را تعریف کند و متوجه شود که سبک زندگی ایرانی و اسلامی دارای چه مولفه هایی است، از این رو ابتدا خود رسانه باید این سبک را متوجه شود تا بتواند مولد خوبی برای سبک زندگی ایرانی اسلامی شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ جایگاهی نمی تواند بهتر از حوزه های علمیه به کمک رسانه بیاید. همچنان که شنیدیم برنامه ریزی شده برای حضور حوزه های علمیه در آموزش و پرورش، بنابراین تعریف رسانه به صورت عام رسانه ای در تراز اسلام و جمهوری اسلامی یکی از ماموریت هایی است که حوزه های علمیه باید به کمک رسانه باید صورت گیرد،

سهرابی تصریح کرد: رسانه محصولی غیر بومی است که نیازمند بومی سازی است، و اگر در آینده نزدیک شاهد جمهوری اسلامی ها در کشور های اسلامی باشیم، شکل گیری نظام های مبتنی بر جمهوری اسلامی حق آنان است که طلب کند رسانه در تراز جمهوری اسلامی چیست، کارهای مطلوبی انجام شده اما کافی نیست

وی بیان کرد: رسانه در تبلیغ برنامه های کودک و نوجوان باید چه خط و مشی را ادامه دهد تا مسیر دین و اسلام باشد، خط میان موسویقی حلال و حرام کدام است. این مواردی است که حوزه های علمیه باید به آن توجه داشته باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به ضرورت آموزش رسانه ای طلاب و روحانیون، عنوان کرد: منبر یک رسانه است؛ حوزه های علمیه در طول تاریخ وظیفه تربیت را داشته اند که موفق نیز بوده اند، تربیت نیروی انسانی برای منبر های جدید نیز باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha