پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس

حوزه/ مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس گفت: مهمترین موضوع تمدنی موضوع آموزشی است و ظرفیت های مجموعه آموزش و پرورش که پایه ریز تمدنی است مغفول واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام عادل حاجی پور، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مسئولان مدارس علمیه سطح استان فارس که در مجتمع شهید قدوسی شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه یکم بهمن ۹۹ تفاهم نامه ای میان آیت الله اعرافی و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور انعقاد شد، اظهار کرد: تامین نیازهای دو طرف در امور مختلف یکی از موارد انعقاد تفاهم نامه است؛ حدود ۲۵ نفر از مسئولان مدارس سطح استان فارس از ائمه جمعه استان هستند.

وی اظهار کرد: تفاهم نامه حوزه علمیه با شورای سیاست گذاری باید عمیق تر بررسی شود، از این رو تقاضا می کنم تا حدود ۲۵ مسئول مدارس علمیه استان که از ائمه جمعه هستند یک جلسه ای را با مدیریت حوزه علمیه استان برگزار کنند.

به گفته مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس مهمترین موضوع تمدنی موضوع آموزشی است و ظرفیت های مجموعه آموزش و پرورش که پایه ریز تمدنی است مغفول واقع شده است؛ مدیرکل آموزش و پرورش باید با نگاه نماینده ولی فقیه مسئولیت آموزش و پرورش را بر عهده بگیرد.

وی با اشاره به انتخاب مدارس نمونه سطح استان، خاطرنشان کرد: مدرسه نمونه باید بر اساس نظام ارزیابی که ابلاغ می شود انتخاب شود، همچنین کرامات حوزه علمیه نیز باید دیده شود.

در ادامه این اجلاسیه، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز نیز اظهار کرد: باید به موضوع مسئولان و مدیران مدارس علمیه توجه بیشتری شود چراکه بار مالی مدارس علمیه بر عهده مسئول مدرسه است، باید به جای تعیین شرح وظایف، تفاهم نامه ای با مسئول مدرسه نوشته شود.

وی در ادامه به حضور طلاب در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: از مراکز تحصیلی در کشور چه در دانشگاه ها و چه در آموزش و پرورش غافل شده ایم، اینکه ۳۰۰ معلم و استاد کمبود است و فقط ۲ هزار نفر از طلاب جذب خواهند شد مطلوب نیست، در واقع همین ۲ هزار نفر هم محقق نشده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha