جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کلاس درس مجازی طلاب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خطاط گفت: حق انتخاب آزادانه استاد یکی از حقوق تعریف شده در حوزه های علمیه برای طلاب است که متاسفانه ممکن است در لوای تعدد مدارس با شرایط موجود از طلبه سلب شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالامیر خطاط، پیش از ظهر امروز در نشست ماهانه مدیران مدارس علمیه استان اصفهان، اظهار کرد: در برنامه های مرکز مدیریت حوزه اصفهان بنا بر این بود که با توجه به کاهش آمار کرونایی سال تحصیلی جدید را حضوری برگزار کنیم ولی موج پنجم کرونا و تشدید شرایط مانع از این امر شد.

وی ادامه داد: براین اساس، سامانه های اینترنتی برای برگزاری کلاس‌های آنلاین تعریف و به مدارس علمیه معرفی شد.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه حجم کار معاونین آموزش مدارس با هیچ مسئولیتی قابل قیاس نیست، گفت: اساس کار مدارس آموزش است، لذا مدیران به این امر توجه داشته باشند و متناسب با مسئولیت ساعات کاری را تعریف نمایند.

وی با دادن هشدار نسبت به روند کاهش پذیرش طلاب در حوزه های علمیه برای سال های آتی گفت: عوامل مختلفی چون شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و کاهش جمعیت جوانان دراین امر دخیل هستند ولی کم کاری امثال ما مهمترین عامل است که باید با تلاش بیشتر جبران شود.

 خطاط با اشاره به ادغام برخی مدارس به ناچار برای سال تحصیلی جدید، گفت: در امر اختصاص طلبه باید حق مدرسه و حق طلبه با هم نگریسته شود، حق انتخاب آزادانه استاد یکی از حقوق تعریف شده در حوزه های علمیه برای طلاب است که متاسفانه ممکن است در لوای تعدد مدارس با شرایط موجود از طلبه سلب شود، بنابراین ادغام مدارس یکی از راهکارهای جبران این امر است.

وی در پایان گفت: تاکنون ۹۵۰کلاس به حد نصاب رسیده در سال تحصیلی جدید برگزار شده، البته بیش از ۱۰۰ کلاس هم تشکیل شده است که البته تعداد طلبه ها در این کلاس ها به حد نصاب نرسیده بود.

در ادامه، مهدی رفیعی معاون اداری و مالی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با اشاره به نکات و تذکرات حقوقی در زمینه قراردادها، گفت: مدیران، قبل از بستن هر نوع قرارداد با پرسنل با واحد مشاوره حقوقی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان همفکری لازم را  انجام دهند  تا مانع از تشکیل پرونده هایی حقوقی علیه مرکزمدیریت در روزهای آتی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha