پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محسنی اژه ای

حوزه / رئیس قوه قضائیه گفت: امروز در جنگ اقتصادی هیچ واحدی تولیدی نه تنها نباید تعطیل شود، بلکه باید با همه ظرفیت کار کند تا به اشتغال و تولید کمک شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای، ظهر امروز در جمع اقشار مختلف مردم استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد گفت: دیدار با مردم و خانواده شهدا را مغتنم می شمارم و امیدواریم خدمات ما موجب رضایت آنها شود

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: برای این که امید مردم را جواب دهیم نیازمند عمل هستیم زیرا دیگر شعار و حرف جواب نمی دهد و باید پای کار و در میدان عمل باشیم

محسنی اژه ای افزود: در سه ماه گذشته بیشترین همکاری و تعامل با دولت انجام شده که بی نظیر بوده، به طوری که سه جلسه هم فکری با دولت داشتیم و در یک‌ ماه گذشته با کمیسیون قضایی و اجتماعی نمایندگان جلساتی برگزار شد. با معاون اول رئیس جمهور و معاون اقتصادی، رئیس مجلس و وزرا و اقشار مختلف مردم هم جلسات متعددی داشتیم و توانستیم آسیب ها را شناسایی کنیم.

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مردم و تکریم مشارکت دادن آنها در کارها در اولویت است و باور داریم استفاده از همه ظرفیت ها برای امید آفرینی، آرامش بخشی و ارتقای عزت مردم ضروری است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: پیگیر هستیم کارگروه مشترکی بین بنیاد شهید و دستگاه قضا ایجاد شود تا هم مسائل خانوادگی و سایر امور مورد بررسی و گره گشایی واقع شود.

 حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای بیان کرد: هر جا قانون در خصوص ایثارگران اجرا نمی شود، اگر نیازمند اصلاح است توسط نمایندگان انجام شود و بقیه موارد از سوی رئیس بنیاد شهید پیگیری خواهد شد.

وی افزود: قزوین ظرفیت عظیمی دارد و  از عقبه مذهبی و علمای مختلف در فلسفه، هنر، کلام، ادبیات، شعر و فقه بزرگانی برخوردار است که ستارگان درخشانی در تاریخ اسلام هستند. شهدای بزرگی چون شهید رجایی، بابایی و لشکری فراموش نمی شوند.  

رئیس قوه قضائیه در ادامه اظهار کرد:  گفت: ۲۰ درصد پرونده های دستگاه قضایی مربوط به مشکلات خانوادگی است که برای حل آنها فقط از راه قانون نمی توان جلو رفت و به مشارکت نخبگان حوزه و دانشگاه و خانواده ها نیازمندیم.

رئیس دستگاه قضا عنوان کرد: امروز در جنگ اقتصادی هیچ واحدی تولیدی نه تنها نباید تعطیل شود، بلکه باید با همه ظرفیت کار کند تا به اشتغال و تولید کمک شود.

وی ادامه داد:  کارگروهی تشکیل شود و آمار دقیقی از وضعیت صنایع راکد و تعطیل شده ارائه شود و ما هم آمادگی کامل داریم در کنار استاندار، نمایندگان و مدیران صنعت و بخش خصوصی برای حل مشکلات پای کار باشیم.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: دشت قزوین ظرفیت ارزشمندی است که می تواند قطب کشاورزی کشور شده و در اقتصاد نقش بیشتری ایفا کند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha