جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجلیل از بانوان پشتیبان جنگ

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که بانوان در تمام عرصه‌های دفاع مقدس حضور فعال داشتند و اگر نقش بانوان بیشتر از مردان نباشد، کمتر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ، روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از بانوان طلبه ایثار استان گلستان بیان کرد: یکی از عرصه‌هایی که بانوان به خوبی نقش‌آفرینی کردند، حضور در دوران دفاع مقدس بود که با شروع جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ بانوان به عنوان بخش قابل توجهی از جمعیت کشور، وظیفه خود را برای حفظ میهن از تجاوز دشمن به نحو مطلوب انجام دادند.

وی افزود: هجوم یکباره دشمن به مناطق مرزی و نیز بمباران‌های هوایی به شهرها ایجاب می‌کرد که زنان به صورت مستقیم در مناطق جنگی حضور پیدا کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که بانوان در تمام عرصه‌های دفاع مقدس حضور فعال داشتند و اگر نقش آنان بیشتر از مردان نباشد، کمتر نیست، زیرا علاوه بر ایفای نقش مادری و همسری، حضور برجسته در عرصه پشتیبانی از جبهه داشتند و گاهی اسلحه به دست می گرفتند و به عنوان یک رزمنده همچون مردان در خط مقدم جانفشانی می کردند و شهید و جانباز می شدند.

خانم حسینی واعظ اضافه کرد: بانوان نقش مهمی در انتقال و نهادینه‌کردن فرهنگ و معارف دفاع مقدس دارند که می‌توانیم این نقش‌آفرینی را در مدافعان حرم ببینیم؛ در واقع مادران شهدای مدافع حرم با آشناکردن فرزندان خود با فرهنگ دفاع مقدس، بار دیگر ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها و شهادت‌های دوران دفاع مقدس در دفاع از حرم معنا شد و امروز شاهد تجلی دفاع مقدس در عرصه‌های دیگر هستیم.

وی اظهار کرد: ‌همراهی‌ و استقامتی‌ که ‌از سوی بانوان ‌قهرمان ‌ایران‌ در جریان‌ جنگ‌ تحمیلی‌ به ‌منصه ‌ظهور رسید، در هیچ‌ زمان ‌و ‌منطقه‌ای ‌از جهان‌ سابقه ‌ندارد؛ به‌ تعبیر امام‌(ره) «چه ‌افتخاری‌ بالاتر از اینکه ‌زنان‌ بزرگوار ما در مقابل‌ رژیم ‌ستمکار سابق‌ و پس ‌از سرکوبی ‌آن ‌در مقابل ‌ابرقدرت‌ها و وابستگان ‌آنان ‌در صف ‌اول، ایستادگی‌ و مقاومتی ‌از خود نشان‌ دادند که ‌در هیچ‌ عصری، چنین‌مقاومتی ‌و چنین‌ شجاعتی ‌از مردان‌ ثبت ‌نشده ‌است».

خانم حسینی واعظ خاطرنشان کرد: در حقیقت بانوان در هر عرصه‌ای که نیاز به خدمت بوده، حضور چشمگیر داشته اند و هیچ وقت از جامعه غلفت نکرده‌اند؛ روزی در پشتیبانی از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و روزی در هنگام پیش آمدن بلایا و مشکلات، مانند؛ سیل و بیماری کرونا و ... .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha