جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / سفر آیت الله اعرافی به استان قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین با قدردانی از حمایت های تناینده ولی فقیه در استان، از تدوین برنامه ۵ ساله حوزه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، شب گذشته در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد ضمن تسلیت فرارسیدن ایام رحلت جانسوز حضرت رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص)   و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) گزارشی از اقدامات و فعالیت های حوزه استان ارائه داد و گفت: بعد از حضور بنده در مدیریت حوزه استان، شیوع بیماری کرونا در کشور را داشتیم  که برخی از فعالیت های برنامه ریزی شده حوزه تحت الشعاع این مسئله قرار گرفت، ولی در جلسات فشرده با معاونین و مدیران مدارس علمیه، آسیب شناسی صورت گرفت و حدود ۳۰۰ آسیب شناسایی شد.

وی اظهار کرد: برنامه ۵ ساله حوزه علمیه قزوین تنظیم و به قم ارسال شد که جزء استانهای برتر بود که این برنامه را تنظیم کرد.

 مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: مجوز ۴ رشته تخصصی مرکز علامه رفیعی (تفسیر، حدیث، مشاوره و فقه القضاء) اخذ شد که خوشبختانه علاقه مندان به این رشته ها به خوبی استقبال و در حال حاضر نیز کلاس ها شروع شده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: اخذ مجوز راه اندازی دفتر امور بین الملل نیز دریافت شد و حوزه استان از استانهای برتر در این بخش بوده فعالیت های شاخصی داشته که راه اندازی مرکز آموزش زبان یکی از این فعالیت ها است و کلاس های زبان عربی و انگلیسی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت های حوزه استان، پیگیری دو قطعه زمین از طریق سازمان مسکن و شهرسازی انجام شده و در آینده نزدیک شاهد تحول خوبی از نظر زیرساختی در حوزه علمیه قزوین خواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه قزوین به فعالیت های قرارگاه جهادی حوزه علمیه قزوین در دوره کرونا پرداخت و بیان کرد: حوزه استان در عرصه فعالیت های جهادی درخشان ظاهر شد که گزارش این فعالیت ها به صورت کامل ارسال شده است.

وی افزود: حوزه علمیه قزوین در حال حاضر کتابخانه تخصصی و حوزوی دارد که جزء کتابخانه های شاخص و ممتاز کشور بوده و بیش از ۷۰۰۰۰ هزار جلد کتاب در آن موجود است. حتی از استانهای دیگر برای استفاده از این کتابخانه به این مرکز مراجعه می کنند.

تقدیر از امام جمعه قزوین

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا همچنین از توجه ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نسبت به حوزه علمیه قزوین تقدیر کرد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha