دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام اقا حسینی

حوزه / امام جمعه شهر محمدیه گفت: علامه حسن زاده آملی باید به نسل امروز معرفی شود تا با عظمت و شأن روحانیت آشنا شوند و بدانند که آنان هیچ گاه دنبال مقام نبودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام بهاءالدین آقا حسینی (امام جمعه شهر محمدیه ) صبح امروز در مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی که در مسجد جامع شهر محمدیه برگزار شد، گفت: این عالم برجسته  علاوه بر مقام علمی، دارای زهد، تقوا و تواضع بود.

امام جمعه شهر محمدیه خاطرنشان کرد: آثار علامه به طلاب، اساتید حوزه، به ویژه نسل جوان به خوبی معرفی شود.

 وی ادامه داد: دین داری، ولایتمداری و مردم داری، جلوه ای از سلوک علمی و عملی علامه حسن زاده املی (ره) بود و همواره برای لبخند رضایت امام زمان خویش از هیچ کوششی دریغ نکرد.

 حجت الاسلام  آقا حسینی تصریح کرد:  علامه حسن زاده آملی (ره) از شیفتگان و ارادتمندان واقعی به راه و مکتب نورانی اهل بیت (ع) به ویژه سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بود و  برای ترویج مکتب حسینی قدم بر می داشت.

وی بیان کرد: تکریم و بزرگداشت دانشمندان و فرهیختگان فروتنی در مقابل علم و دانش است. با توجه به اینکه وجود علما برای جامعه یکی از نعمت های بزرگ الهی است، برگزاری مراسم بزرگداشت برای آنها به نوعی به جا آوردن شکر این نعمت به درگاه خداوند متعال محسوب می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha