شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علی متین

حوزه/ حجت الاسلام متین گفت: علامه حسن زاده آملی آن چنان که حق بودن الهی و انبیا را دریافت، حقیقی بودن انقلاب را دریافت و فرمود گوش‌تان به ولی فقیه زمان باشد چرا که گوش ولی فقیه به دهان مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علی متین، امروز در مراسم گرامیداشت علامه حسن زاده آملی که در مصلای امام خمینی (ع) ارومیه برگزار شد، با بیان این که معرفت در انسان موجب تابش نور قرآن می شود، اظهار داشت: قرآن کریم بیان می کند؛ اینگونه نیست که تابش نور قرآن بر آن کسی که معرفتی ندارد بتابد، همان گونه که مرده و زنده مساوی نیست و کسی که دارای معرفت نباشد گویا حیات ندارد و حظی از این عالم نبرده است.


وی اضافه کرد: انسان دارای دو بعد جسمی و معنوی است  و جهل به معارف الهی موجب سقوط انسان می شود و آنچه که در آیات قرآن به ضرورت رعایت و توجه به طعام انسان ذکر شده، امام صادق علیه السلام به آن را به علم تعبیر کرده اند و  بنابر فرموده علامه حسن زاده انسان در وجود خود یک صادارات دارد و یک واردات و گوش های انسان دهان روح او است و کسی که از گوش خود مراقبت کند واردات و صاداراتش هم دقیق می شود.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: انسانی که واردات گوشش هرزه و گزاف باشد صادرات او هم بی خاصیت و هرزه خواهد بود و اگر انسان بتواند قوه وجود خود را به فعلیت برساند وجودش محل تجلی خدای سبحان خواهد شد.


وی ادامه داد: علامه حسن زاده یک برتری بر دیگران داشت و آن این بود که خود را در معرض تابش نور قرآن قرار داد و لذا هم پیش رونده و هم پیش بَرنده شد و هم خود به مقصد رسید و هم دیگران را با خود همراه کرد، علامه حسن زاده آملی آن چنان که حق بودن الهی و انبیا را دریافت، حقیقی بودن این انقلاب را دریافت و فرمود؛ گوشتان به ولی فقیه زمان باشد چرا که گوش ولی فقیه به دهان مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.


حجت الاسلام متین گفت: بزرگداشت علما جهت زنده نگاه داشتن یاد علمای بزرگ اسلام و خدمتگزاران نظام است و علامه حسن زاده آملی ذوالفنون بود و در ریاضیات، نجوم، فلسفه و الهیات و دیگر علوم صاحب نظر بود.


وی در پایان با اشاره به اخلاق حسنه علامه حسن زاده آملی اشاره کرد و بیان داشت: رفتار و سکنات علامه حسن زاده آملی برای همه ما درس زندگی است و ایشان در راه رفتن در خیابان هم به محسنّات اخلاقی پایبند بودند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha