جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محسن ربانی

حوزه/ نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین، گفت: اردوغان و الهام علی اف، از حمایت جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده کردند و به ملت ایران و ملت خودشان، خیانت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محسن ربانی نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین  امروز در مراسم جاماندگان حسینی که در منطقه بنیاد قم، برگزارشد، اظهارکرد:علی‌رغم تلاش‌های دشمنان در ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران، اما امروز نفوذ انقلاب اسلامی ایران، نفوذی جهانی ست.

رایزن سابق فرهنگی کشورمان در آرژانتین با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی، ایران پرچمدار محور مقاومت است، افزود: امروز سید حسن نصرالله، افتخار می‌کند که مقلد امام خامنه ای است و نیروهای جهادی یمنی، لبنانی، سوریه، عراق عاشقانه با ایران همکاری دارند.

وی گفت: در همه حوادث بعد از انقلاب، حامی و پشتیبان جمهوری اسلامی ایران، خدا بوده و امروز ما معتقدیم که  دست خدا با ایران است.

نماینده سابق رهبری در آمریکای لاتین در ادامه، اخلاق را بر دو بخش تقسیم کرد و گفت: ما در دین‌مان، هم محاسن اخلاقی داریم و هم مکارم اخلاقی، محاسن اخلاقی که مورد تاکید و سفارش اسلام است، مسائلی ساده و جزئی است که رعایت آن، اثرات کلی و ماندگاری در زندگی انسان خواهد گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی، سلام کردن، به احترام پدر برخاستن، دست والدین را بوسیدن، رعایت مسائل نظافت در محیط های عمومی را از محاسن اخلاقی برشمرد و با اشاره به مکارم اخلاق، افزود: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: بُعِثتُ لِاُتَمّمَ مَکارِمَ الاخلاق، یعنی تمام انگیزه الهی برای بعثت پیامبران، تکمیل کردن روند اخلاقی جامعه بوده است.

رئیس موسسه اندیشه شرق، ادامه داد: امام صادق علیه السلام فرمودند: «صِلْ مَنْ قَطَعَکَ وَ اَعْطِ مَنْ حَرَمَکَ وَ اَحْسِنْ اِلی مَنْ اَساءَ اِلَیْکَ وَ سَلِّمْ عَلی مَنْ سَبَّـکَ وَ اَ نْصِفْ مَنْ خاصَمَکَ وَ اعْفُ عَمَّنْ ظَـلَمَکَ»، یعنی با کسی که با تو قطع رابطه کرد، رابطه برقرار کن. به کسی که از تو دریغ داشت، ببخش. به کسی که به تو بدی کرد، نیکی کن. بر کسی که تو را ناسزا گفت، سلام کن. با دشمنت، منصفانه رفتار کن و کسی را که بر تو ستم نمود، عفو کن.

وی با تاکید بر اینکه مکارم اخلاقی، از محاسن اخلاقی قطعا بالاتر است گفت: مکارم اخلاقی باید با جهانبینی اسلامی تطبیق داشته باشد و با جهانبینی غربی نمی توانیم به اوج مکارم اخلاقی برسیم. مفاهیمی مانند از خود گذشتگی کردن، فداکاری و ایثار، مفاهیمی هستند که صرفا با نگاه اخلاقی اسلامی میتوانیم به عمق آن پی ببریم، دقیقا مثل شهدای دفاع مقدس که با عبور از خود، برای همیشه ماندگار شدند و به تعبیر قرآن، عند ربهم یرزقون هستند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha