پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده ، مدیرکل اوقاف وامورخیریه خراسان رضوی

حوزه/مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی برنامه های دهه آخر صفر و دهه وقف را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمداحمدزاده، صبح امروز در نشست خبری دهه وقف، در جمع خبرنگاران گفت: ۶۰ نشست علمی و صنفی با حضور روحانیون، دانشگاهیان و بازاریان در مشهد و شهرستان های استان در دهه وقف برگزار می شود.

وی با اشاره به برپایی ۵۲ ایستگاه «همه واقف باشیم» با حضور مبلغان و افراد آگاه به وقف، افزود: همایش یاوران وقف با هدف تجلیل از فعالان وقف از جمله هیئت امناء، مدیران، خدام بقاع متبرکه، مسئولین مراکز افق بقاع، خیرین، پژوهشگران، هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار می شود .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح سفینه هدایت، گفت: ارائه خدمات رایگان ایاب و ذهاب به بقاع متبرکه شاخص و بالعکس با حضور روحانی و روضه خوانی، بیان احکام و معارف در مشهد مقدس در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی و در شهرستان ها در مسیرهای منتهی به بقاع متبرکه از دیگر برنامه های دهه وقف عنوان کرد .

وی افزود:  مراسم خطبه خوانی و عزاداری شب شهادت امام هشتم (ع) در ۱۹۷ بقعه متبرکه سراسر کشور که ۱۲ بقعه آن در استان خراسان رضوی می باشد، با همکاری آستان قدس رضوی برگزار می گردد .

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به تقارن ایام دهه آخر صفر و دهه وقف مراسمات رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) در بقاع متبرکه، قرائت زیارت از راه دور پیامبر (ص)، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و در فضای مجازی برگزار می گردد.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به برپایی ۶ خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان، گفت: اعزام و به کارگیری بیش از ۱۵۲ روحانی و مبلغ در برنامه های دهه آخر صفر و دهه وقف، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه  از جمله برنامه های دهه وقف بیان کرد.

وی به اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر در دهه وقف اشاره کرد و افزود: در حوزه دارو و درمان مبلغ ۹۹ میلیارد ریال از محل موقوفات مرتبط به تعداد قریب به ۷۰.۰۰۰ نفر نیازمند در حوزه دارو و درمان کمک شده است، همچنین مبلغ ۳ میلیارد ریال ویژه کمک به دانش آموزان از محل موقوفات فراهم شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha