شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست خبری تشریح برنامه های هفته ملی کودک و سی و چهارمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان در قم

حوزه/ نشست خبری مشترک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان،‌امروز با موضوع جشنواره فیلم کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  نشست خبری مدیران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان، امروز به مناسبت آغاز به کار سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان برگزار شد.

سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این نشست گفت: در سال ۹۲، مجوز تولید ۸۳ فیلم و در سال ۹۹ مجوز تولید ۱۸۳ فیلم از سوی اداره کل ارشاد اسلامی قم صادر شده و این بیانگر روند افزایشی تولید این فیلم های سینمایی و مستند است؛ در شش ماهه نخست سال جاری به دلیل شرایط کرونایی ۹۷ مجوز تولید صادر شده است.

وی تعداد سالن های فعال سینما در قم را ۹ سالن دانست و گفت: تعداد صندلی های سینماها را به دوبرابر افزایش داده ایم؛ ظرفیت سینماهای قم در حال حاضر۱۳۵۰ نفر می باشد.

محمدکاظم رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم سپس ضمن گرامیداشت یاد شهید علی لندی اظهار کرد: افرادی همانند شهید لندی باید الگوهای همیشگی ملت ما باشند و یادشان در خاطرمان زنده بماند.

رضوانی ادامه داد: با توجه به اینکه فیلم های این جشنواره برخلاف جشنواره های دیگر بدون فروش بلیط و به صورت رایگان قابل مشاهده هستند می بایست کودکان و نوجوانان چند روز قبل در سامانه مربوطه ثبت نام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: ده فیلم با عناوین پسران دریا، لیپار، بام بالا، بلیط، میان صخره ها، یدو، داستان های هزار و یک شب، برزنگی، شهر گربه ها و ترانه های پدرانه در این جشنواره و در پردیس سینمایی ونوس از روز ۱۶ تا ۲۰ مهر اکران خواهد شد.

حامد حجتی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم گفت: می بایست همزمانی هفته کودک با آغاز ماه ربیع الاول و جشنواره فیلم کودک و نوجوان را به فال نیک گرفته و همه با هم بر افزایش کیفیت این جشنواره بپردازیم.

وی افزود: آنچه برای ما مهم است ایجاد فضایی با نشاط برای کودکان و نوجوانان می باشد.

پوستر سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در پایان این نشست رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha