جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ نشست خبری تشریح برنامه های هفته ملی کودک و سی و چهارمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان در قم

حوزه/ سیدموسی حسینی کاشانی تعداد سالن های فعال سینما در قم را ۹ سالن دانست و گفت: تعداد صندلی های سینماها را به دوبرابر افزایش داده ایم؛ ظرفیت سینماهای قم در حال حاضر۱۳۵۰ نفر می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، امروز طی نشست خبری که به مناسبت برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از این جشنواره گفت: در سال جاری و در تالار فرهنگ و هنر شهر از هنرمندان قمی در مراسمی تحت عنوان «تجلی شیدایی» تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: در بخش سینمایی با وجود محدودیت های مربوط به انتشار ویروس کرونا و تعطیلی طولانی مدت سینماها، در حال حاضر و با پیگیری های متعدد فقط در وضعیت قرمز درب آن ها بسته خواهد بود.

حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: در سال ۹۲، ۸۳ مجوز و در سال ۹۹ مجوز تولید ۱۸۳ فیلم از سوی اداره کل ارشاد اسلامی قم صادر شده و این بیانگر روند افزایشی تولید فیلم های سینمایی و مستند در استان قم است؛ در شش ماه نخست سال جاری به دلیل شرایط کرونایی برای ۹۷ فیلم مجوز تولید صادر شده است.

وی تعداد سالن های فعال سینما در قم را ۹ سالن دانست و گفت: تعداد صندلی های سینماها را به دوبرابر افزایش داده ایم؛ ظرفیت سینماهای قم در حال حاضر۱۳۵۰ نفر می باشد.

وی با اشاره به فیلم های آماده اکران افزود: امیدواریم در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰ و با توجه به واکسیناسیون در حال انجام بتوانیم فیلم های آماده اکران را به نمایش بگذاریم.

حسینی کاشانی بیان داشت: با وجود سابقه کوتاه سینما در استان قم اما تا سال ۱۳۹۸، ۶۰۴ هزار بلیط در سینماهای قم به فروش رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۳ آموزشگاه آزاد سینمایی در قم فعال هستند و ۲۸ مؤسسه فیلم سازی در این استان مشغول می باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹، ۴۹ مورد فیلم برای اکران در مجامع بین المللی توسط هنرمندان استان قم تولید شد.

وی عنوان داشت: این روزها تولید ۲ فیلم مستند با موضوع «آب» و «زیارت» در دست اقدام است.

حسینی کاشانی گفت: ساخت یا تجهیز سینماها با وجود اینکه بر عهده ادارات ارشاد نیست اما ما کمک های بلاعوض و تسهیلات حمایتی را به این منظور به سینماهای استان قم عرضه کرده ایم.

وی ادامه داد: در دوران کرونا پیگیری ها و کمک های خوبی را نسبت به هنرمندان و سینماداران داشته ایم؛ بیمه افراد عضو صندوق اعتباری هنر در سال جاری از سوی اداره ارشاد پرداخت و بسته های معیشتی نیز به آنان اهدا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان ها را از برنامه های هرساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان نیز در حال استانی شدن است و در سال جاری ۱۰ استان برای برگزاری این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha