جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: رسالت‌های عرصه عفاف و حجاب با معرفت‌افزایی تحقق می‌یابد و راهکارهای بخشنامه‌ای در این عرصه جواب نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در جلسه تجلیل از برگزیدگان پویش مردمی "مروارید نهان" ویژه معرفی و الگوسازی بانوان عفیف و موفق در حوزه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: در فعالیت‌های عرصه حجاب باید در گام نخست، جایگاه حجاب را در مهندسی دین مشخص کنیم و بر اساس جایگاه آن، کارها را پیش ببریم.

 وی با بیان اینکه حجاب محصول عفاف است، تصریح کرد: عفاف باید در تمام عرصه‌ها دیده شود و انسان در سخن گفتن نیز عفاف را مد نظر قرار دهد و با این نگاه رعایت عفاف برای آقایان هم لازم است.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: عفاف، ثمره کرامت انسانی است و جایگاه کرامت در دین بسیار والاست، به گونه‌ای که خداوند پیامبر (ص) را رسول کریم و قرآن را کتاب کریم معرفی کرده است.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: کرامت محصول تقواست، تقوا محصول عبادت و عبادت محصول عقیده است و هر چه عقیده محکم‌تر باشد، عبادت عمق و کیفیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: خدای متعال تمام سوالات اساسی انسان را در سوره حمد پاسخ داده است؛ هر چه برای محکم شدن عقیده نیاز داریم در سوره حمد به آن اشاره شده و بهترین کار برای رشد، عظمت و کرامت انسانی و رسیدن به استعدادهای بی‌کران آدمی، عبادت و بندگی خداست.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: عدالت، شجاعت، سخاوت و همه فضائل انسانی از کرامت نشأت می‌گیرد. کرامت «ام‌الفضائل» انسانی است که یکی از آنها عفاف است که بروز و ظهور اجتماعی آن در حجاب دیده می‌شود. رسالت‌های عرصه عفاف و حجاب با معرفت‌افزایی تحقق می‌یابد و راهکارهای بخشنامه‌ای در این عرصه جواب نمی‌دهد.

 رئیس بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین بیان کرد: شما با این برنامه بسیار ارزشمند، اقدام به تعظیم شعائر الهی کرده‌اید و از این الگوسازی که با حضور جامعه علمی و دانشگاهی صورت گرفته است، بسیار قدردانی می‌کنم.

وضع عفاف و حجاب با بخشنامه درست نمی شود

انتهای پیام /

وضع عفاف و حجاب با بخشنامه درست نمی شود

وضع عفاف و حجاب با بخشنامه درست نمی شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha