پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معصومه نصیری

حوزه/ معاون باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو-ایران تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی، آرایش نبرد رسانه ای صداوسیما در جنگ نرم باید بسیار هوشمندانه و دقیق باشد.

دکتر معصومه نصیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به نبرد رسانه‌ای تمام عیاری که علیه ایران اسلامی هم اکنون در جریان است، اظهار داشت: در راستای کاهش تاثیرات این نبرد و نجات افکار عمومی از اخبار و اطلاعات جهت داری که با هدف کاهش عزت نفس ملی، تغییرات شناختی، تضاد آفرینی و تردید آفرینی ها رخ می‌دهد، صدا و سیما باید آرایش نبرد رسانه‌ای هوشمند و دقیق داشته و بتواند طراح عملیات های آفندی و پدافندی دارای اثرگذاری بالا باشد.

وی افزود: در همین راستا پرهیز از سری دوزی رسانه‌ای، تن ندادن به محتواهای آنتن پر کن به جای محتوای نقطه زن، ارائه روایت ها و سناریوهای دقیق مبتنی بر نظام مسائل جامعه و آیینه تمام نمای افکار عمومی بودن، منجر به افزایش اعتبار رسانه‌ای شده و زمینه ساز ترمیم سرمایه اجتماعی مخاطب برای این مجموعه می‌شود.

این مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ای همچنین گفت: چنانچه مردم صدای خود را از رسانه ای که بناست انعکاس آنها باشد، نشنوند به سوی راهکارهای دیگر می روند که منجر به ریزش سرمایه اجتماعی می شود و لذا صدا و سیما باید نسبت به ترمیم رابطه خود با مردم و کارشناسان اقدام کرده و بتواند به جایگاهی که امام راحل و مقام معظم رهبری برای آن قائل هستند، بازگردد.

وی معتقد است: "جهاد تبیین" مورد اشاره مقام معظم رهبری که به معنای روشنگری و ایفای نقش نورافکن بر روی حقایق است، باید توسط صدا و سیما ساماندهی و مدیریت شود.

نصیری در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر پیمان جبلی به عنوان رئیس جدید رسانه ملی ابراز داشت: صدا و سیما بازوی جدی و پرتوانی جهت قطع دست روایت سازان رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی است به شرط آن که درگیر حواشی نشده و متوجه سکانداری و فرماندهی این حوزه جدی و نوین نبرد باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha