پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 981410
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
خانواده شاد

حوزه/ نشست برخط با عنوان «شاخصه های خانواده موفق در پیش گیری از طلاق» در مدرسه علمیه نرجس خاتون دولت آباد بیان شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، نجمه سیفی، در نشست برخط فرهنگی پویش زنان و ایران درپسا ۱۴۰۰ با موضوع «شاخصه های خانواده موفق در پیش گیری از طلاق»، در جمع طلاب مدرسه علمیه نرجس خاتون دولت اباد شاخصه های خانواده موفق را چهارده مورد دانست.

وی، وقت گذاشتن زوجین برای رفع نیازهای (زیستی، عاطفی و جنسی) یکدیگر و داشتن برنامه ریزی (بلند مدت) برای رفع این نیاز ها را از ویژگی های یک خانواده ایده آل بیان کرد و افزود: خانواده موفق باید برنامه ریزی ۲۰ ساله داشته باشد حتی زوج های جوان برای مسائل اقتصادی خود هم برنامه ریزی داشته باشند در بسیاری از  مشکلات مثلا در موقعیت کرونایی فعلی وضعیت اقتصادی و مشکلات معیشتی و یا نوع شغل و گاهی سختی های زمان تحصیل همسر در زندگی وجود دارد و زن و شوهر باید بجای انتخاب گزینه طلاق، در کنار هم بصورت محکم و استوار زندگی خود را حفظ کنند.

استاد حوزه خواهران، شاخصه دیگر را قدردانی همسران از یکدیگر دانست و گفت: قدردانی از جنس غذاست به این معنا که باید مرتب تکرار شود تا انگیزه در طرف مقابل ایجاد شود و نکته مهم در این امر این است که نباید منتظر قدردانی طرف مقابل باشیم،  باید خود پیش قدم باشیم چرا که وقتی طرف مقابل رفتارهای خوب ما را ببیند کمکم یاد می گیرد.

سیفی در ادامه گفت:  شاخصه دیگر خانواده مطلوب، نظام ارزیابی در خانواده است مثلا بی انگیزگی خانم یا آقا در امور زندگی، ریخت و پاشی در منزل و بی توجهی به امور منزل نشان از وجود مشکلی در خانواده دارد که باید آن را برطرف کرد.

وی افزود: شاخصه دیگر برنامه ریزی جهت شادی در خانواده است که اگر شادی و نشاط در خانواده حاکم باشد اعضای خانواده می توانند فعالیت بهتری داشته باشند مثلا اگر وضع اقتصادی یک خانواده خوب باشد باعث شادی ونشاط آن می شود که اقتصاد در خانواده به دو صورت است، یک اقتصاد آشکار که همان کار و زحمتی که آقایان در بیرون از خانه انجام می دهند و دو  اقتصاد پنهان که دست خانم های خانه می باشد از جمله قناعت کردن، پس انداز و صرفه جویی کردن و داشتن مهارت های زندگی در این مورد می باشد.

سیفی در پایان گفت: کسب درآمد درست و متعادل، داشتن قدرت حل مسئله و بکارگیری مهارت های زندگی سه شاخصه مهمی است که می تواند یک خانواده را شاد نگهدارد و از آسیب ها و مشکلات و حتی طلاق نجات دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha