جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید شهاب الدین حسینی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از اجرای رزمایش سلامت در ۲۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه وقف، گفت: گستره‌ی وقف و نیت‌های واقفان خیراندیش در عرصه‌های مختلف وجود داشته و آذربایجان شرقی نیز جزو استان‌های برتر در این حوزه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در تشریح اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان طی یک سال گذشته، افزود: بالغ بر ۵۲ هزار و ۴۸۸ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان، ۴۸ هزار و ۴۳۴ بسته بهداشتی، ذبح و قربانی ۲۳۲ راس دام، بیش از ۲۵۳ هزار پس غذای گرم و ۲۰۰ مورد البسه بیمارستانی توسط این اداره کل در دوران کرونا تهیه و توزیع شده است.

وی با اشاره به عفو و بخشش ۲۷۴ مورد اجاره بهای رقبات، ادامه داد: هم‌چنین ۲۵ گروه جهادی در قالب ۱۱۴ نفر طی یک سال گذشته تشکیل یافته و تنها در دهه محرم امسال، ۵۰۷۰ بسته معیشتی و ۱۰۶ هزار و ۳۰۰ پرس غذای گرم در بین نیازمندان استان توزیع شده است.  

 حسینی با اشاره به تهیه ۷۰۰ بسته در قالب مهر تحصیلی با ارزش هر بسته ۶۰۰ هزار تومان در مهرماه سالجاری، گفت: رزمایش سلامت در دوران شیوع کرونا نیز در ۲۰ بقعه متبرکه استان انجام گرفته است.

وی با اشاره به انجام عملیات‌های مرمت و بازسازی تمامی امامزاده‌های سطح استان، گفت: در بیش از ۲۵ امامزاده ساخت و سازهای عمده‌ای در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: گام‌های مثبتی در راستای خدمات اجتماعی از سوی این اداره کل برداشته شده و افتتاح دارالایتام و مرکز نگه داری کودکان بی سرپرست ۴۰۰ نفری، سرای سالمندان در جوار قبرستان عمو زین الدین، مجموعه فرهنگی مذهبی فخرالزاکرین با متراژ ۵۰۰۰ مترمربع، موقوفه خیابانی ، باغات میوه مراغه از جمله اقدامات اداره کل اوقاف در این حوزه بوده است.

وی با بیان این‌که اداره کل اوقاف در سالجاری به صورت جدی وارد مباحث کشاورزی شده است، افزود: ۶۱۹ باغ موقوفه سطح استان با همکاری یک مهندس کشاورز خبره در حال بروزرسانی و نهال کاری است.

حسینی در ادامه در رابطه با شکایت این اداره کل از شرکت ملی صنایع مس ایران در خصوص وقفی بودن بخشی از عرصه‌ی مجتمع مس سونگون، افزود: استحصال مس از این منطقه انفعالی است اما در خصوص عرصه می‌توان گفت که بر اساس مدارک و استناد معتبر بخشی از این عرصه وقفی بوده و ما نیز پیگیر این موضوع هستیم.

وی از راه اندازی ۲۵ مرکز افق (اجتماعی، فرهنگی، قرآنی) در جوار امامزاده‌های استان خبر داد و گفت: تعداد این مراکز که با هدف ارائه آموزش‌ها در سه حوزه اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است، در سطح استان ارتقا می‌یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: اغلب موقوفات استان با نیت سیدالشهدا (ع) و دهه محرم است با این حال موقوفات حوزه قرآنی در استان کم رنگتر از حد انتظار انجام می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به روزشمار دهه وقف سالجاری اظهار کرد: سیزدهم مهرماه به نام «وقف، ترویج فرهنگ قرآن، عترت و مهدویت»،  چهاردهم مهرماه به نام «وقف، خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه»، پانزدهم مهرماه و آخرین روز ماه صفر و همزمان با شهادت امام رضا (ع) به نام «وقف، بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ زیارت»، شانزدهم مهرماه به نام «وقف، کاهش آسیب‌های اجتماعی»، هفدهم مهرماه به نام «وقف، توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی»، هیجدهم مهرماه به نام «وقف، توسعه آموزش و پژوهش و حمایت از نخبگان و موسسات دانش بنیان»، نوزدهم مهرماه به نام «وقف، سلامت و بهداشت جامعه» بیستم مهرماه به نام «وقف، اشتغال و تولید» و بیست و یکم مهرماه و آخرین روز دهه وقف سال‌جاری نیز به نام «وقف جمعی و توسعه مشارکت‌های اجتماعی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha