جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: نقش حوزه‌های علمیه، روحانیون، طلاب و ائمه جمعه و جماعت در تشکیل جلسات قرآن و توجه به دستورات قرآنی بسیار مهم و محوری است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه سردارین قزوین، اظهار کرد: خداوند به شدت تاکید کرده نباید قرآن مهجور بماند و  باید محور قرار گیرد و اگرچه امروز توجه به قرآن نسبت به گذشته بیشتر شده است، اما لازم است نگاه‌های ویژه‌ای به برگزاری جلسات و تفسیر قرآن کریم داشته باشیم.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: نقش حوزه‌های علمیه، روحانیون، طلاب و ائمه جمعه و جماعت در تشکیل جلسات قرآن و توجه به دستورات قرآنی بسیار مهم و محوری است و از شما طلاب عزیز می‌خواهم با جدیت بیشتری وارد این عرصه شوید تا قرآن بیش از پیش در جامعه تبیین شود، چرا که اجرای دستورات قرآنی، پاسخگوی تمام نیازهای زندگی شخصی و اجتماعی است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: در تحولات معنوی و فرهنگی شاهد کارهای بسیار خوبی از ناحیه نهادهای انقلابی نظیر امور مساجد و حوزه‌های علمیه بوده‌ایم و فعالیت‌های امور مساجد به گونه‌ای بوده که ساختارهای خوبی تدوین و برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد : در حوزه مساجد، منشوری تدوین شده و در استان قزوین این منشور بومی‌سازی شد تا با استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های فرهنگی و اجتماعی استان بتوانیم کارها را پیش ببریم و شاهد تحولات چشم‌گیر در این عرصه باشیم.

 وی ادامه داد:  اجرای دستورات قرآن باعث تقویت بنیان‌های اعتقادی، دینی و فرهنگی در جامعه می‌شود و لازم است طلبه‌های عزیز به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند و تلاش کنیم این گنج عظیم را بیش از پیش به مردم معرفی و در جامعه نهادینه کنیم

اجرای دستورات قرآنی پاسخگوی تمام نیازهای زندگی شخصی و اجتماعی است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha