شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ضیایی

حوزه / یکی از شاگردان مرحوم آیت الله حسن زاده آملی گفت: مرحوم علامه در همه حال مطیع ولی فقیه بود، البته این علاقه دوطرفه است، زیرا رهبر معظم انقلاب نیز برای آیت الله حسن زاده آملی احترام خاصی قائل بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به مناسبت درگذشت عالم جلیل القدر، مرحوم علامه حسن زاده آملی مراسمی از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، شب گذشته در محوطه مدرسه علمیه شیخ الاسلام برگزارشد.

در این مراسم حجت الاسلام ضیایی از شاگردان علامه حسن زاده آملی ضمن تسلیت رحلت این عالم وارسته گفت: ایشان از همان  ابتدای جوانی، خود را وقف امور دینی کرد.

وی با بیان این که منزل مرحوم علامه پایگاه علما، مومنان و شیفتگان طریق خداشناسی بود، اظهار کرد: علما و روحانیون همواره مرجع و ملجاء مردم به ویژه محرومان بوده اند  و این مهم را می توان در شخصیت مرحوم علامه حسن زاده آملی به خوبی مشاهده کرد.

استاد حوزه اظهار کرد: حکمت در قرآن نه تنها معرفت است که تاثیر در عمل می گذارد و کسی که خداوند به او حکمت دهد در عمل هم حکیم و عالم است که این مسئله را می توان در شخصیت مرحوم علامه مشاهده کرد.

حجت الاسلام ضیایی بیان کرد: مرحوم علامه از مفاخر حوزه علمیه بود و علاوه بر سابقه علمی و حوزوی، از نظر معنوی نیز مورد توجه همه علما و منشاء آثار بود و طلاب و روحانیون زیادی در محضر ایشان کسب علم کردند.

 وی ادامه داد:  این عالم فرزانه به جایگاه ولایت فقیه اهمیت بسیار زیادی می داد و در همه حال مطیع ولی فقیه بود، البته این علاقه دوطرفه است، زیرا رهبر معظم انقلاب نیز برای آیت الله حسن زاده آملی احترام خاصی قائل بودند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha