جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرحوم حسن زاده آملی

حوزه / امام جمعه شهرستان بویین زهرا گفت: مرحوم علامه حسن زاده آملی همزمان با طی مدارج علمی، سریع تر از آن مدارج معنوی و کمالات روحی را سپری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، همزمان با شب رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص)، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله حسن زاده آملی، در مسجد جامع شهرستان بویین زهرا برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام اسدالله رضوانی، امام جمعه بویین زهرا، با تسلیت فرارسیدن ایام رحلت جانسوز پیامبر اعظم (ص) گفت:  نبوت حضرت محمد(ص)  جان تشنه بشر را در جهانی پر از جاهلیت و تاریکی سیراب کرد و همچون دارویی شفابخش انسان ها را به سوی سعادت رهنمون کرد.

وی خاطرنشان کرد: رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) شکل گیری مدیریت جهانی و حل معضل های بشری و هدایت عموم انسان ها در پرتو توحید، عدالت و معنویت و همچنین پایانی بر جاهلیت و گسترش تمدن مبتنی بر علم و ایمان بود.

رضوانی ادامه داد: بشر امروز برای گریز از زندگی پر استرس و رسیدن به آرامش و امنیت نیازمند معنویت است، معنویتی که از آموزه های الهی سرچشمه گرفته باشد.

امام جمعه بویین زهرا در ادامه با تسلیت ارتحال مرحوم علامه حسن زاده آملی، بیان کرد: علمای دین نه تنها از استاد درس علم و دانش می آموزند، بلکه مراتب معنوی و کسب کمال را سپری می کنند که مرحوم علامه حسن زاده آملی همزمان با طی مدارج علمی، سریع تر از آن مدارج معنوی و کمالات روحی را سپری کردند.

وی با تاکید بر ضرورت الگوگیری از علامه حسن زاده آملی اظهار کرد: این عالم جلیل القدر در حیات اجتماعی، فردی تأثیرگذار بود.

رضوانی عنوان کرد: سلوک رفتاری‌ آیت الله حسن زاده آملی از او در اذهان مردم به ویژه طلاب، اساتید حوزه های علمیه و حتی دانشجویان، نمونه والای یک معلم اخلاق را ساخت.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha