پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 981539
۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
نگرانی های پیامبر

حوزه/ مؤسسه انتشارات دلیل ما، به مناسبت ایام رحلت پیامبر اعظم کتاب « نگرانی های پیامبر» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مؤسسه انتشارات دلیل ما، به مناسبت ایام رحلت پیامبر اعظم کتاب « نگرانی های پیامبر» به قلم حیدر مظفری روسی را روانه قفسه‌های کتاب‌فروشی‌ها کرده است.

پیامبر اسلام(ص)، آخرین سفیر هدایت و سرچشمه علوم و معارف الهی، برای گسترش مبانی اسلام، در برابر اندیشه‌ها و باورهای نادرست و ویرانگر بسیار کوشیدند و بر همین اساس در آغاز پیدایش اسلام، تمام کردار و گفتار روشنفکرانه آن حضرت مورد توجه ویژه مسلمانان قرار گرفت؛ هریک از گروندگان به دین اسلام بر آن بودند تا با پیروی از آموزه‌های ایشان گرایش خود را به اسلام نشان دهند و با دستورات دینی آشنا شود.

در زمان حضور آن حضرت، صحابه با مراجعه مستقیم به ایشان از مشکلات خود گره می‌گشودند، که بی‌شک پس از رحلت آن حضرت تمام کردار و رفتار ایشان، به عنوان سنت نبوی، یکی از منابع احکام اسلامی بود و تمام فرق و مذاهب اسلامی به آن عمل می‌کردند. و در این میان احادیث و روایات بخش مهمی از سنت پیامبر(ص) را تشکیل می‌دهند.

ویژگی های اثر

این نوشتار با نگرش موضوعی به سخنان ارشادگرانه رسول اکرم(ص)، بخشی از آن رهبر آسمانی درباره آینده امت اسلامی را به نگرش در آورده است، ابتدا به طرح مسئله، سپس روایت نگرانی پیامبر(ص) و بعد از آن به شواهدی از تحقق آن نگرانی ها پرداخته شده است.

شیوه مولف در بیان این موضوعات پس از طرح مسئله، اشاره به روایات پیامبر (ص) است و سپس نقل شواهدی از تحقق آن نگرانی ها .

ساختار کتاب

نویسنده این کتاب در ۱۳ بخش ذیل تدوین کرده که عناوین آن بدین شرح است:

نگرانی رهبری پس از خود، نگرانی از تفرقه و کشتار میان امت اسلامی، نگرانی از عملکرد حاکمان گمراه، نگرانی از آینده اهل بیت(ع)، نگرانی از منافقان، نگرانی از پیدایش انحرافات دینی، نگرانی از هوا پرستی امت، نگرانی سوء استفاده از قرآن، نگرانی از ریاکاران، دنیاگرایی امت اسلامی، نگرانی از خانواده، نگرانی از ضعف اراده و کسالت روحی، نگرانی از انکار تقدیر و تصدیق نجوم.

برشی از کتاب

نگارنده در بخشی از کتاب و در موضوع «نگرانی رهبری پس از خود» در صفحه ۱۷ کتاب چنین می آورد:

در سایه سار سخنان پیامبر

محدثان و مورخان سخنان هشداردهنده فراوانی را از آن حضرت نقل کرده اند. آن پیامبر و ژرف اندیش و آینده‌نگر، به طغیانگری و کج اندیشی قریش هشدار داده بود و این که پس از آن حضرت در مسئله خلافت و جانشینی ایشان، با علی بن ابی طالب علیه السلام به مخالفت برخاسته و او را از حقش محروم خواهند ساخت.

محمد بن سلیمان کوفی در مناقب نقل نموده است: روزی پیامبر به علی فرمود:

«فانک لن ترجع بعدی کافرا و لا ضالا و اما الواحدة التی اخافها علیک فغدر قریش بک بعدی؛ یا علی! تو پس از من هرگز به سوی کفر و گمراهی برنمیگردی؛ اما تنها چیزی که نسبت به تو بیم دارم آن است که قریش پس از من با تو از در نیرنگ و حیله در آید.»

از جابر بن عبدالله انصاری نقل شده است روزی رسول خدا منبر رفت و درباره فضایل و برتری های علی خطبه‌ای ایراد فرمود: ( ....... هر کس علی را دوست بدارد مرا دوست داشته هر کس او را دشمن دارد مرا دشمن داشته است هر کس او را یاری کند مرا یاری کرده است.» و در آخر فرمود:

«ایها الناس اسمعو ما آمرکم به واطیعوه فانی أخوفکم عقاب الله یوم تجد کل نفس ما عملت من خیر محضرا؛ ای مردم! آن چه به شما فرمان دادم بشنوید و فرمان برید، من شما از عقاب پروردگار بیم میدهم. در آن روز که هرکس نتیجه کردار نیکویی که به جا آورده می یابد».

مؤسسه انتشارات دلیل ما، به مناسبت ایام رحلت پیامبر اعظم کتاب « نگرانی های پیامبر» به قلم حیدر مظفری روسی را در ۲۰۶ صفحه و با قیمت ۱۳۰۰۰ تومان و با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه و در قطع رقعی و با جلد شومیز، تجدید چاپ کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب و دیگر آثار انتشارات دلیل ما به قم- بلوار معلم- مجتمع ناشران - طبقه همکف - واحد ۹ مراجعه کرده، یا با تلفن‌های ۰۲۵۳۷۷۴۴۹۸۸ و ۰۲۵۳۷۷۳۳۴۱۳ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    بزرگترین نگرانی پیامبر برای امت چی میشه