شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه میاندوآب

امام جمعه میاندوآب با بیان این که با اتکا به صفت رحمانیت خداوند می توان توطئه های شیطان را خنثی کرد، گفت: نا امیدی که بزرگترین سلاح شیطان است با صفت رحمان بودن خداوند از بین می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام حمید حسن زاده، امروز در مراسمی که به مناسبت ۲۸ صفر، در مصلای شهرستان میاندوآب برگزار شد، با اشاره به صفات حسنه و پسندیده پیامبر اکرم و حضرت امام حسن مجتبی (علیهماالسلام) اظهار داشت: خداوند متعال رحمان و رحیم است و نسبت به همه بنده های خود محبت دارد، اما بهشت در قبال اعمال حسنه است و کسانی که فقط ادعا دارند و عملی در زندگی آن ها دیده نمی شود از بهشت محروم خواهند ماند.

وی اضافه کرد: بنا به فرموده امام خمینی (ره)، خداوند متعال پر از رحمانیت است و پیامبر اکرم (ص) مبعوث شدند تا صفت رحمانیت را به مردم هدیه دهند و ناامیدی که بزرگترین سلاح شیطان است با صفت رحمان بودن خداوند از بین می رود.

امام جمعه میاندوآب با بیان این که باید پیامبر اکرم (ص ) و اهل بیت(ع) که در استمرار مسیر رسول مکرم الهی قرار داشتند، را الگوی زندگی خودمان قرار دهیم، افزود: پیامبر اهل بخشش در مسیر الهی بود، و باید این صفت در زندگی ما هم رواج داشته باشد. متاسفانه عده ای هستند که حاضرند اموالشان از بین برود، اما به نیازمندان و فقرا کمک نکنند و بعد از رسول خدا(ص) هم اهل بیت(ع) مسیر ایشان را ادامه دادند که با مراجعه به زندگی ائمه اطهار(ع) خصوصا امام حسن (ع) این بذل و بخشش را مشاهده می کنیم، به گونه ای که چندین بار حضرت اموال خود را بین نیازمندان تقسیم کرد.

 وی در پایان داشتن اخلاق حسنه و نیکو را از دیگر صفات پسندیده رسول گرامی اسلام عنوان کرد و گفت: پیامبر اسلام دارای ملکه اخلاق فاضله بودند و در آیات مختلف قرآن کریم این امر توسط خداوند متعال تمجید شده است و اصل بعثت و رسالت پیامبر الهی هم برای تکمیل کردن مکارم اخلاق در جامعه بوده است،  براین اساس لازم  است مسلمانان با آگاهی کامل از اخلاق حسنه پیامبر اسلام (ص) بدان عمل کنند و به دیگران نیز توصیه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha