جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اخلاق نبوی

مسئول انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم گفت: امروز یکی از وظایف بسیار مهم رسانه ها تلاش در جهت آشنایی هر چه بیشتر مردم با شاخصه های اخلاق حسنه نبوی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت فرارسیدن بیستم و هشتم ماه صفر ابراز داشت: پس از گذشت ۱۴ قرن، هنوز هم پیامبر اعظم(ص) حتی در بین مسلمانان مظلوم و غریب هستند چه آن که ما نتوانسته ایم آن گونه که شایسته است به سیره و کلام نورانی حضرت تأسی بجوییم و در عمل به این موازین به خصوص اخلاق حسنه پیامبر(ص) ملتزم باشیم.

وی افزود: البته ناگفته نماند که در طول این قرون متمادی از سوی عالمان و اندیشمندان و دلسوزان قدم های بسیار خوبی برای معرفی و ترویج سنت و سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) برداشته شده که در جای خود جای تقدیر بسیار دارد، اما واقعیت آن است که ما هنوز نتوانسته ایم حق مطلب را در این زمینه به خوبی ادا کنیم.

استاد حوزه علمیه قم، همچنین با اشاره به تلاش جبهه کفر و نفاق و استکبار برای این که پیام اسلام ناب محمدی (ص) به گوش جهانیان نرسد، گفت: با وجود تلاش دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) در طول صدها سال، توفیق جهانی مکتب و مذهب ما روز به روز بیشتر و مشهودتر است، منتهای مراتب امروز وظیفه رسانه های ما این است که هر چه بیشتر مردم کشور خودمان و البته دیگر مردمان کشورهای دیگر را با شاخصه های معارف ثقلین آشنا کنند.

وی بیان داشت: در این میان به خصوص اهالی رسانه، باید مردم و نسل جوان را با مؤلفه ها و شاخصه های اخلاق حسنه نبوی آشنا کنند، چرا که امروز یکی از ضروری ترین نیازهای جامعه ما تمسک به اخلاق و سیره پیامبر اعظم(ص) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha