دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ویلچر حرم

حوزه/ مسئول واحد خدمات سالمندان حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امکان تردد ویلچر در تمامی اماکن حرم فراهم شده است، گفت: تحویل ویلچر به سالمندان، جابجایی سالمندان توسط خادمان ویلچرران و خودروهای زائر بر، طرح زیارت سالمندان، ایجاد مسیرهای تردد و سرویس‌های بهداشتی ویژه سالمندان از جمله خدمات ویژه حرم برای سالمندان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ابراهیم صابری با اشاره به خدمات ویژه سالمندان در حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار کرد: در بخش خدمات سالمندان خدماتی نظیر تحویل ویلچر به زائر، جابجایی زائران سالمند با ویلچر توسط خامان ویلچرران و جابجایی سالمندان با خودروهای زائربر انجام می‌شود.

وی افزود: تحویل ویلچر به زائر در جنب تمام ورودی‌های حرم مطهر با ارائه یک کارت شناسایی معتبر انجام می‌شود و پس از زیارت نیز با تحویل ویلچر کارت شناسایی برگشت داده می‌شود.

مسئول واحد خدمات سالمندان حرم مطهر، گفت: در بخش خادمان ویلچر نیز ۹۰۰ خادم افتخاری ویلچرران در ۶ شیفت کاری مشغول خدمت رسانی هستند که به صورت شبانه روزی در ورودی‌های حرم مطهر مستقر و زائران سالمند را برای زیارت در داخل حرم مطهر جابجا می‌کنند که در حال حاضر به خاطر شرایط کرونایی تعداد این خادمان به یک سوم کاهش داشته است.

وی به استفاده از خودروهای برقی زائربر در راستای خدمت رسانی و تسهیل در تردد زائران سالمند در خارج از حرم و مسیرهای عبوری از حرم مطهر اشاره کرد و گفت: خودروهای زائر بر حرم مطهر در سه مسیر میدان آستانه تا مسجد امام حسن عسکری علیه السلام، خیابان ارم از ورودی باب الکوثر تا باب القبله و از چهار راه قرآن و عترت تا ورودی درب ۱۷ حرم مطهر از ساعت  ۷ صبح تا ۱۱ شب به زائران و به ویژه سالمندان خدمت رسانی می‌کنند.

صابری ادامه داد: از دیگر خدماتی که در حرم مطهر بانوی کرامت برای سالمندان ارائه می‌شود، طرح زیارت سالمندان است که در این طرح خادمان افتخاری حرم مطهر بانوی کرامت با همکاری خادمیاران رضوی با شناسایی سالمندان آنها را از درب منازل با ماشین شخصی خود برای زیارت به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها می‌آورند و با ویلچر به زیارت مشرف می‌شوند که این طرح در شش ماه گذشته سه بار در مناسبت‌های مختلف انجام شده است.

وی افزود:با تمهیدات صورت گرفته در راستای تسهیل زیارت زائران سالمند تمامی صحن‌ها، شبستان‌ها، رواق‌ها و دیگر اماکن حرم مطهر از جمله موزه، کتابخانه و سرویس‌های بهداشتی به وسیله ایجاد رمپ و آسانسور امکان تردد ویلچر فراهم شده است.

مسئول واحد خدمات سالمندان حرم مطهر بانوی کرامت، گفت: در تمامی سرویس‌های بهداشتی برای رفاه بیشتر زائران سالمند توالت‌های فرنگی تعبیه شده و در ورودی در۶ حرم مطهر نیز یک سرویس بهداشتی مخصوص سالمندان وجود دارد تا نیازی به رفت و آمد از پله نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha