جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موکب بانوان طلبه رشتی

حوزه/معاون فرهنگی مدرسه علمیه زینبیه رشت ضمن اشاره به برپایی موکب از اربعین تا شهادت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و امام حسن علیه السلام توسط این مدرسه گفت: عشق به خاندان نبوت و بویژه امام حسین علیه‌السلام بستری برای نفوذ فرهنگ دینی در قلب اقشار مختلف مردم است.

خانم مهری‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در گیلان، با تسلیت ایام سوگواری وفات پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا و اعمال محرومیت‌های گسترده برای سفر به کربلای معلی در ایام اربعین امسال، طلاب مدرسه علمیه زینبیه رشت با همکاری بسیج‌طلاب و شهرداری ‌رشت، موکبی در پیاده‌راه فرهنگی شهر رشت برپا کردند.

وی افزود: هدف از برپایی این موکب که فعالیت آن از ایام اربعین تا رحلت نبی مکرم اسلام ادامه داشت، یادآوری حماسه عظیم کربلا در اذهان عمومی و همچنین استفاده از ظرفیت عظیم عشق امام حسین علیه‌السلام برای تأثیرگذاری بیشتر کارهای فرهنگی در میان عموم مردم بوده‌است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه زینبیه رشت، با برشمردن فعالیت طلاب در این موکب عنوان کرد: مشاوره دینی و خانوادگی، پاسخ به شبهات، غرفه ویژه کودکان از جمله برنامه‌های این موکب بود که مورد توجه عموم قرار گرفت.

خانم مهری نیا تصریح کرد: توزیع بسته‌های فرهنگی شامل رزق‌هایی درباره ارتباط اربعین با ظهور و راهکارهایی برای نزدیک شدن به اهل‌بیت علیهم‌السلام در زندگی روزمره، همچنین توزیع آویزهای حامل حرز امام جواد علیه‌السلام و گیره روسری همراه با عکس نوشته‌های تبلیغی حاوی دلایل عقلانی ضرورت حجاب برای بانوان که توسط طلاب هنرمند این مدرسه آماده شده بود از دیگر فعالیت‌های این موکب به شمار می رود.

وی، عشق به خاندان نبوت و به ویژه امام حسین علیه‌السلام را  بستری برای نفوذ فرهنگ دینی در قلب اقشار مختلف مردم دانست و گفت: استقبال  اقشار مختلف مردم از فعالیت‌های فرهنگی این موکب که با توجه به ذائقه جوانان طراحی و اجرا شده است، ضرورت تداوم فعالیت‌های فرهنگی در بستر جامعه را می‌طلبد که در برنامه های آینده باید مورد توجه قرار گیرد.

بانوان طلبه رشتی موکب اربعین تا پایان صفر را برپا کردند+عکس

بانوان طلبه رشتی موکب اربعین تا پایان صفر را برپا کردند+عکس

بانوان طلبه رشتی موکب اربعین تا پایان صفر را برپا کردند+عکس

بانوان طلبه رشتی موکب اربعین تا پایان صفر را برپا کردند+عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha