شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 981647
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
مراسم سوگواری ماه صفر در شهرستان هیرمند

حوزه/ به مناسبت هفتمین روز ارتحال علامه حسن زاده آملی، مراسم بزرگداشت آن عالم فرزانه در مؤسسه آموزش عالی حوزوی نرجس سلام الله علیها زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در سیستان و بلوچستان، به مناسبت ایام سوگواری ماه صفر، با حضور جمعی از بانوان طلبه در مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران حضرت نرجس سلام الله علیها زاهدان، مراسم سوگواری همراه با پخت نذورات توسط بانوان طلبه برگزار شد. 

در این مراسم معنوی که با هدف تعظیم شعائر الهی و گرامیداشت مقام عالِم فرزانه مرحوم آیت الله حسن زاده آملی در این مؤسسه برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دریاباری از مدرسین حوزه علمیه قم به تشریح حیات طیبه از دیدگاه قرآن و سیره پیامبر صلی الله علیه و آله پرداخت.

وی اظهار کرد: علامه ذوالفنون آیت الله حسن زاده آملی کسی بودند که با تأسی به سیره پیامبرصلی الله علیه و آله خودشان را رشد داده و به این مقام رسیدند که در علومی از قبیل نجوم، ریاضیات، فلسفه، عرفان و فقه سرآمد شدند.

دریاباری ادامه داد: کسی که حیات طیبه را می خواهد باید خودش را از گمراهی اعتقادی، رفتاری و گفتاری حفظ کند.

از دیگر برنامه های این مراسم، قرائت زیارت عاشورا، پخش کلیپ در مورد شخصیت علامه حسن زاده آملی، مداحی، برپایی نمایشگا کتاب از آثار منتخب علامه  و توزیع نذورات توسط طلاب بود.

مراسم سوگواری در شهرستان هیرمند

به مناسبت رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه و امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام، مراسم عزاداری در مدرسه علمیه خواهران شهرستان هیرمند برگزار شد.

 در این مراسم که با ذکر مصیبت و مداحی همراه بود، عزادارن میزبان پرچم مقدس حرم اباعبدالله علیه السلام بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha