جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طلاب در هدایت مردم حریص باشند

حوزه/ استاد مدرسه علمیه ریحانة الرسول (س) قشم گفت: طلاب با تاسی به سیره پیامبر اکرم (ص) در هدایت مردم به صراط مستقیم حریص باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان خانم کبری زرعی پیشه در نشستی که به مناسبت رحلت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام حسن مجتبی(علیه السلام) به صورت حضوری در مدرسه علمیه ریحانة الرسول(سلام الله علیها) قشم برگزار شد، بیان کرد: ویژگی بارز پیامبر اسلام(ص) اخلاق ایشان است که به عنوان یک معیار کامل و الگوی جامع برای زندگی بشر از سوی خدا معرفی شده است.

وی با اشاره به آیه هفتم سوره حشر« وَمَآ آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ مَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانتَهُواْ» اضافه کرد: سیره پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله و سلم) و امر و نهی ایشان برای همه حجت بوده و زاویه گرفتن از سبک زندگی حقیقی، انسان‌های امروزی را دچار عدم آرامش کرده است. قطعاً رضای الهی در تبعیت مطلق از رفتار حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) است تا بشر به حیات طیبه دست یابد.

خانم زرعی بیشه با بیان آیه ۱۲۸ سوره توبه «لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُفٌ رَحِیمٌ» ابراز داشت: دومین ویژگی منحصر به فرد پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) حریص بودن به هدایت انسانها است، به اندازه‌ای که بر ایشان بسیار دشوار و سخت بود که مردم در جهالت و گمراهی باشند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب با تاسی به سیره پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در هدایت مردم به صراط مستقیم حریص باشند، زیرا رمز موفقیت یک طلبه پیروی از اخلاق حسنه حضرت محمد(ص) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha