جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / دسته عزاداری خادمین حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سالروز شهادت امام رضا(ع)

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: مردم اهل سنت استان کردستان ارادت خاص و ویژه ای به امام رضا(ع) دارند تا جایی که بسیاری از مردم اهل سنت کشورمان و حتی دیگر کشورها به زیارت این امام رئوف می آیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام مرتضی خورشیدی امروز در جمع عزاداران سنندجی در سخنانی اظهار داشت: امام رضا (ع) یکی از ائمه تاثیرگذار در استمرار امامت هستند و کارهای ایشان برای تداوم ائمه اطهار علیهم السلام قابل توجه است.

این استاد حوزه علمیه کردستان گفت: همچنین در بین فرزندان رسول الله (ع) تنها کسی که به عنوان پاره تن نامیده می شدند، امام رضا علیه السلام بودند و این نشان می دهد که این امام به نوعی سرمایه وجود حضرت محمد (ص) محسوب می شوند.

حجت الاسلام خورشیدی در ادامه تاکید کرد: نامیده شدن امام هشتم(ع) به اسم (رضا)به این دلیل است که آن حضرت جریان امامت را از سقوط قطعی نجات دادند و وجود امامت را در جامعه قطعی و ابدی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اما در مقابل این امام همام، خلیفه ای ظالم به نام «مامون» وجود داشت که تمام تلاشش از بین بردن جریان امامت در جهان اسلام بود و برای رسیدن به این نیت دست به هر عمل شیطانی می زد و نهایتا در مسیر تحقق این نیات پلید این امام رئوف را به شهادت رساندند.

این استاد حوزه علمیه کردستان بیان کرد: اما با وجود اینکه امام رضا (ع) توسط عمال مامون عباسی به شهادت رسید بازهم این جنایت علیه امامت هرگز باعث نشد که جریان امامت در جهان اسلام متوقف شود، بلکه همین کار باعث تقویت بیشتر جایگاه ائمه اطهار علیهم السلام در بین مسلمین گردید.

حجت الاسلام خورشیدی با اشاره به ارادات ویژه مردم اهل سنت به وجود امام رضا علیه السلام خاطرنشان کرد: مردم اهل سنت استان کردستان ارادت خاص و ویژه ای به امام رضا دارند تا جایی که بسیاری از مردم اهل سنت کشورمان و حتی دیگر کشورها به زیارت این امام رئوف می آیند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha