جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: دولت سیزدهم برنامه‌های خوبی برای رفع مشکلات اقتصادی و مقابله با ویروس کرونا دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در مصلای الغدیر بیان کرد: به لحاظ معارف قرآنی افراد گناهکار۲ دسته هستند، دسته اول افرادی که از گناه خودشان توبه می کنند و نجات میابند اما دسته دیگری از گناهکاران به قدری مغرور و از اعمال زشت خود خوشحال هستند و می خواهند برای اعمال نیکی که انجام می دهند تقدیر شوند که از عذاب دردناک الهی برکنار نیستند.

وی با اشاره به اینکه ربیع الاول بهار ماه‌ها و ماه نبوت، امامت، همبستگی مسلمان و ماه میلاد مسعود پیامبر اسلام (ص) است، اظهار داشت: مردم ولایی لرستان در ماه های محرم و صفر در مراسمات مذهبی حضوری قابل تقدیر داشته و کمک های مومنانه بسیاری را به نیازمندان اهدا کردند.

وی ادامه داد: روز جهانی کودک برای تجلیل از کودکان شناخته شده است و این روز تنها برای جشن گرفتن نیست بلکه روزی برای آگاهی بخشی برای افرادی است که در سراسر جهان با برنامه مخرب اقتصادی و ضد فرهنگی و ضد آموزشی کودکان را دچار آسیب های روحی و روانی کرده اند.

وی اضافه کرد: کشتن و ضرب و شتم کودکان و آدم ربایی و حمله به مدارس کودکان دستاوردهای زورگویان عالم و کشورهای سلطه گر است و کودکان در افغانستان و یمن فلسطین و سوریه و عراق و دیگر کشورهای عالم در وضعیت نامطلوب به سر می برند.

امام جمعه خرم آباد یادآور شد: کودکان براساس آموزه های اسلامی باید در فضایی سرشار از خوشبختی و محبت و تفاهم بزرگ شوند و پیامبر اسلام(ص) فرمودند فرزند صالح گلی از گل های بهشت است.

وی افزود: در لرستان نیز همگام با این اقدامات پسندیده گام های اعتمادساز خود را باید با اعتماد بیشتری بردارند و یکی از این گام ها مهم نظارت دقیق بر چرخه تولید تا توزیع و مصرف است و اتحادیه اصناف و بازار و صنعت و معدن و تجارت و دیگر دستگاه های مرتبط باید بطور گسترده و دقیق این چرخه را نظارت و اعمال قانون کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: در این فصل عشایر و کشاورزان نیازمند نهاده های دامی و کود شیمیایی و بذر برای زمینهای کشاورزی هستند و باید به سرعت و به قیمت مناسب به دست آنها برسد.

وی اظهار داشت: نظارت برقیمت محصولات کشاورزی و خرید مستقیم محصول از کشاورز و عرضه در بازار نیز بسیار مهم است و انتظار می رود که با استقرار دولت جدید و استاندار بومی اقدامات سنجیده انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از افزایش قیمت کالاها ادامه داد: قیمت ها باید کنترل و افزایش بی رویه جلوگیری شود و در استان اقدامات خوبی برای شروع به کار کارخانه های تعطیل شده انجام شده است اما باید بطور مستمر این اقدامات انجام شود.

امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: برخی از کارخانه ها مشکلات استانی برطرف شده و نیازمند رفع مشکل در مرکز هستند و ریاست جمهوری اسلامی با اعزام هیات های تخصصی به استان بطور جهادی مانع زدایی از تولید کنند تا تولید در استان رونق بگیرد.

وی ادامه داد: امید است با حضور استاندار بومی وتعامل فرهیختگان و نخبگان استان تحول همراه با جهش و ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی بعداز سه دهه پس از جنگ تحمیلی در لرستان رقم زده شود.

وی در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به بزرگداشت نیروی انتظامی گفت: ایران اسلامی دارای امنیتی مبتنی بر تجیهزات داخلی و نیروی انسانی توانمند و مومن است و امنیت از نعمت های درجه اول هر کشور است.

وی افزود: نیروی انتظامی برای حفظ امنیت در کشور مجاهدت کرده است و مردم تلاش نیروی انتظامی را همواره شاهد بوده اند و برای رسیدن به موفقیت های بیشتر با برنامه های دقیق‌تری نیز طراحی شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به روز سالمندان و معلولان گفت: خدمت گزاری به سالمندان و معلولان امری خداپسندانه است و این خدمتگزاری گرچه سخت است اما خداوند به آنان اجر و پاداش خیر عطا خواهد کرد.

وی در پایان بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: رعایت اصول بهداشتی باید مورد توجه باشد تا خسارت های جانی و مالی بر افراد جامعه وارد نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha