جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انفجار تروریستی مسجد شیعیان افغانستان

حوزه/ موسسه خیریه آیت الله خویی در لندن حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در مسجد ولایت قندوز افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، موسسه خیریه آیت الله خویی در لندن حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در مسجد ولایت قندوز افغانستان را محکوم کرد.

این موسسه با صدور بیانیه ای اندوه و درد عمیق خود را از شهادت ده ها نمازگزار شیعه افغانی و مجروح شدن آنان ابراز کرد و با خانواده های قربانیان همدردی کرد و گفت: این هجوم یاد آور می شود که شیعیان افغانستان گروه مظلومی هستند که در معرض خطر و اعمال تروریستی قرار دارند.

موسسه آیت الله خویی افزود: تنها گروهک تروریستی داعش مسئول حمله به اقلیت شیعه هزاره نیست، بلکه طالبان نیز در این خصوص مسئول است.

موسسه آیت الله خویی، جامعه بین الملل را به حمایت از افغانستان و اقلیت های دینی و قومی که در معرض ظلم و اعمال خشونت آمیز و تروریستی قرار دارند، دعوت کرد و گفت: شیعیان هزاره در طول تاریخ مورد ظلم و ستم قرار گرفته و علیه آنها جنایت های جنگی صورت گرفته است.

این موسسه بر ضرورت استمرار عملیات انتقال کسانی که در معرض خطر بزرگ قرار دارند مثل اعضای جامعه مدنی و اقلیت های دینی به ویژه شیعیان تأکید کرد و از دولت طالبان خواست امنیت و سلامت اقلیت های دینی را تأمین کرده و مرتکبان انفجار تروریستی در قندوز را شناسایی کرده و مجازات کند و مانع عدم تکرار اینگونه حملات شود و همچنین اقلیت های دینی و قومی در عمل به اعتقادات خود آزادی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha