سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
انفجار در استان قندوز افغانستان

حوزه / شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه ای کشتار جمعی از نمازگزاران مسجد جامع سیدآباد قندوز را محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه ، شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه ای انفجار و کشتار جمعی  نمازگزاران مسجد جامع سیدآباد قندوز این کشور را محکوم کرد.

 متن بیانیه به این شرح است ؛

بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُۥ جَهَنَّمُ خَٰلِدًا فِیهَا وَغَضِبَ ٱللَّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُۥ وَأَعَدَّ لَهُۥ عَذَابًا عَظِیمًا.

مردم مظلوم و نجیب افغانستان بیش از چهل سال است که در آتش جنگ، ترور، انفجار و انتحار می سوزد، در این میان در سال های گذشته  پیروان یک مذهب و اعضای یک قوم خاص، به صورت برنامه ریزی شده و هدفمندمورد حملات انتحاری و تروریستی قرار گرفته، به نحوی که برخی از منابع پژوهشگر اجتماعی عنوان " نسل کشی" به آن داده اند. در راستای همین کشتارهای هدفمند، روز گذشته حادثه ی هولناک تروریستی هنگام ادای نماز جمعه در ولایت قندوز انجام داده شد که درا ثر آن بیش از پنجاه نفر نماز گزار شهید وحدود ۱۵۰نفر دیگرمجروح شدند.
شورای علمای شیعه افغانستان ضمن‌ محکومیت شدید و نثار نفرین ابدی بر عاملان ددمنش وسنگ دل این فاجعه ی عظیم، برای شهدای حادثه علو مقام و برای مجروحان شفای عاجل و کامل ازدرگاه  خداوند متعال  استدعا می نماید.

و برای تمام ملت داغدار افغانستان عزیز، مخصوصا خانوادهای معظم شهدا تسلیت عرض نموده، برای صاحبان مصیبت مقام صابران را طلب می نماید وطبیعی است که هر جریانی بر کشور و جغرافیایی حاکمیت داشته باشد اولین وساده ترین توقع ساکنان آن سرزمین تأمین امنیت جانی آنهاست ولذا باتوجه به این حادثه ی عظیم و هولناک و حادثه ی تروریستی مسجد عید گاه کابل از نهاد های امنیتی جداً میخواهد که امنیت مردم را تأمین نماید وهمان طور که وعده داده اند عاملین جنایت را هرچه سریعتر پیدا کرده به صورت عادلانه محاکمه ومجازات نمایند.
و بار دیگر تأکید می نماییم که عاملان حیوان صفت این نوع جنایات ربطی به هیچ یک از مذاهب اسلامی ندارد و لذا نمی توانند که اخوت اسلامی و وحدت ملی مارا صدمه بزنند.
شورای علمای شیعه افغانستان بااستفاده از فرصت یک بار دیگر بر اجراشدن خواست ها ومطالبات اصولی خود تأکید می ورزد ومعتقد است که بر آورده شدن این خواسته ها، ضمن تأمین دیگر اهداف ملی واسلامی، امنیت سراسری در کشور را نیز تأمین خواهد کرد.

زیرا که تأمین آن خواست و مطالبات سبب اعتماد میان مردم و حکومت می گردد و همکاری مردم رکن اصلی در تامین است.
در پایان از مردم متدین و فهیم خود می خواهیم که  به هر طریق که می توانند به دلجویی و یاری خانواده‌های شهدا و مجروحین بشتابند؛ مخصوصاً افراد سالم برای اهدای خون به بیمارستان های قندوز مراجعه کنند تا مجروحان  این حادثه بیش از این به دلیل کمبود خون از بین نروند .
والسلام علیکم ورحمت الله
شورای علمای شیعه افغانستان
۱۷/۷/۱۴۰۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha