سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
انفجار تروریستی مسجد شیعیان افغانستان

حوزه/ مدیریت حوزه علمیه و جامعه روحانیت استان ایلام طی بیانیه ای، حمله تروریستی به نمازگزاران مسجدی در استان قندوز افغانستان را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، در پی انفجار در مسجدی در استان قندوز افغانستان و شهادت تعداد زیادی از مردم نمازگزار، مدیریت حوزه علمیه و جامعه روحانیت استان ایلام طی بیانیه ای این جنایت را محکوم کردند.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا (۳۲ مائده)

هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته است.

خبر حمله انتحاری به مسجد شیعیان در مسجد منطقه خان‌آباد استان قندوز افغانستان و شهادت و جراحت نمازگزاران مظلوم ، قلوب انسان‌های آزاده با هر آئین و مسلکی را جریحه دار نمود.

این فاجعه در حالی اتفاق افتاد که انتظار می‌رفت مذاکرات طولانی صلح، سرانجام به پایان جنگ و برقراری آرامش و امنیت برای ملت شریف افغانستان بیانجامد و هدف این تحرکات وقیحانه نا امنی و اختلاف‌های قومی و مذهبی و بیراهه کشاندن مذاکرات صلح بود، که با هیچ یک از اصول انسانی و اخلاقی و موازین حقوق بشری سازگاری ندارد.

این جنایت‌ها فقط از دست‌های ناپاک تروریست‌ها و دست نشانده‌های استکبار و صهیونیزم در منطقه بر می‌آید. جنایتکارانی که دستشان آلوده به خون پاک مردم عراق و سوریه و کشورهای دیگر است.

صحنه‌های دلخراش پیکرهای غرق به خون نمازگزاران بی گناه در ماه ربیع الاول، ماه سرور مسلمین، دل هر انسانی را به در می آورد و حال آنکه ما شاهد سکوت مجامع حقوق بشر و استکبار جهانی هستیم  و بی تردید افغانستانِ فاقد امنیت و پر آشوب، اهداف تروریست‌ها را محقق خواهد ساخت.

از مسئولین کشور افغانستان انتظار می‌رود، در اسرع وقت عاملان این حمله وحشیانه را که زخمی بر جان مسلمین نهاده اند، به مجازات عمل خود برسانند و با وحدت کلمه و تشکیل دولتی فراگیر و ائتلاف همه اقوام و گروه های مختلف این کشور، نقشه های شوم دشمنان جهان اسلام و مستکبران عالم را خنثی نمایند.

با دلی آکنده از درد و اندوه، مرکز مدیریت حوزه علمیه استان ایلام و جامعه روحانیت استان، ضمن محکوم کردن این کشتار بی رحمانه و عرض تسلیت و ابراز همدردی عمیق با ملت مظلوم و بی پناه افغانستان به ویژه خانواده‌های داغدار و معزز این شهیدان، از خداوند منان سلامتی و بهروزی و شفای عاجل مصدومان را مسئلت می‌نماید.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha