جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نیلی پور

حوزه/ مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان گفت:فرهنگ غرب از زنان ناصالح برای کوبیدن و تهاجم به فرهنگ، اخلاق و اعتقاد استفاده می کند، در نقطه مقابل زنان وظیفه دارند با شجاعت زینبی و فاطمی وارد میدان شوند و فرهنگ مهاجم را عقب بزنند و این ممکن نیست جز با مطالعات و آموزش های مهدوی.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی پور، مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان، در اولین جلسه از سیر مطالعاتی مهدویت، در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن، گفت: از دلایل غربت امام عصر(عج) نداشتن یاوران خوب است. یکی از وظایف ما ایجاد زمینه سربازسازی و عارف شدن به حقوق امام زمان(عج) است.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان ادامه داد: بنیاد مهدویت ۶۰ مبحث اصلی در مورد معارف استخراج کرده و اگر به عنوان طلبه به این ۶۰ موضوع علم نداشته باشیم، نمی توانیم عارف به معارف مهدویت باشیم؛ وقتی وارد علوم مهدوی شویم و علوم مهدویت را بررسی کنیم متوجه ضعف علمی و معرفتی خود خواهیم شد.

وی به وظایف یک زن مسلمان و شیعه اشاره کرد و گفت: بسیاری از مواقع مکتب اهل بیت(علیهم سلام) توسط زنان انتشار پیدا می کند. ما افتخار می کنیم، زمانی که مردان قدرت و جرأت ورود ندارند، زنان وارد میدان می شوند. مثلا زمانی که مسلم وارد کوفه می شود وقتی دیگر مردی در دفاع از ایشان نبود، یک زن به ایشان پناه می دهد. در دفن شهدای کربلا آمده است که اول زنان پیش قدم شدند و سپس مردان همراهی کردند.  

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان ادامه داد: در روایات ذکر شده که حدود ۶۰ نفر از یاران امام زمان(عج) زنان هستند. فرهنگ غرب از زنان ناصالح برای کوبیدن و تهاجم به فرهنگ، اخلاق و اعتقاد استفاده می کند، در نقطه مقابل زنان وظیفه دارند با شجاعت زینبی و فاطمی وارد میدان شوند و فرهنگ مهاجم را عقب بزنند و این ممکن نیست جز با مطالعات و آموزش های مهدوی.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    در روایتی امده 50 نفر از یاران حضرت زنان هستند و نه 60 نفر و البته ان روایت هم ضعیف هست