جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلاب نیازمند به بصیرت صنفی می باشند

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: طلبه باید دید جامع نسبت به طلبگی داشته باشد و در این مسیر علاوه بر بصیرت عمومی، به بصیرت صنفی هم نیازمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، ام کلثوم امیدی در جمع طلاب جدید مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار که در اردوگاه ابوذر همدان برگزار شد، گفت: طلاب جدیدالورود باید ابتدا شناخت کافی از مسیر طلبگی پیدا کنند تا دچار ابهام و انحراف از مسیر نشوند.

وی افزود: بصیرت از ملزومات طلبگی است، زیرا اگر فردی بدون بصیرت وارد مسیری شود، مانند کسی است که وارد بیراهه شده و مادامی که این فرد بدون بصیرت و آگاهی به حرکت خود ادامه دهد از مسیر اصلی دور می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان در ادامه با مهم دانستن بصیرت برای طلاب، بیان کرد : بصیرت یعنی مدام به هدف نظر کردن و راه را گم نکردن؛ طلبه باید یک دید جامع نسبت به طلبگی داشته باشد و در این مسیر علاوه بر بصیرت فیزیکی به بصیرت صنفی هم نیازمند است.

وی در ادامه به معنای بصیرت صنفی پرداخت و گفت: طلبه باید نسبت به اهداف و نتایج و آسیب ها و چالش های موجود بر سر راه طلبگی دقت نماید و در سه مرحله تولید، توزیع و مصرف علم قرار بگیرد.

 امیدی با تاکید بر ضرورت هدفمند بودن طلاب در کنار داشتن بصیرت، تصریح کرد: طلبه باید هدفمند وارد حوزه شود و در کنار بصیرت هدف هم داشته باشد تا بتواند با برنامه ریزی و اولویت بندی امورات و با شناخت استعدادهای خود و افزایش مطالعات جانبی و سعی و تلاش موفق شود ، زیرا بدون تلاش موفقیتی حاصل نمی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha