سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سعید عسکری

حوزه/ مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال در هفته وحدت همایش بزرگ علما و روحانیون اهل تسنن و تشیع در ۸ شهرستان استان کردستان برگزار می شود.

حجت الاسلام سعید عسگری به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان اظهار داشت: امروز مسلمین باید حول یک محور واحد بچرخند و اجازه ندهند که دستان مستکبرین باعث ایجاد انشقاق و دودستگی در بین امت اسلام شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه داد: هفته وحدت را باید بهترین فرصت برای بازخوانی مشترکات بین برادران مسلمان دانست، هفته ای که در آن می توان به نتیجه کاملی برای رسیدن به وحدت واقعی در دنیای اسلام برسیم.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) از ابتدای رسالت تا زمان رحلت، همواره بر وحدت و برادری مسلمین تاکید داشتند و بدترین آفت برای جهان اسلام را از بین رفتن انسجام می دانستند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: کسانی که در قالب مسلمان بودن به دنبال پررنگ کردن اختلاف بین شیعه و سنی هستند بی شک هرگز نمی توان وی را در قالب جامعه اسلامی تصور کرد، بلکه کسانی که همواره به دنبال ایجاد خط جدایی بین برادران اهل سنت و اهل تشیع هستند خود از عوامل فتنه و از جاماندگان جبهه نفاق هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژه برنامه های هفته وحدت اشاره کرد و بیان داشت: تمام سعی ما بر این است که امسال در هفته وحدت ویژه برنامه های مناسب، کاربردی و هدفمند را در سطح استان کردستان اجرا نماییم.

حجت الاسلام عسگری ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال در هفته وحدت همایش بزرگ علما و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع در ۸ شهرستان استان کردستان برگزار می شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این همایش ها، تصریح کرد: البته برگزاری این همایش در سطح استان کردستان منوط به وضعیت کرونایی است و امیدواریم که در این باره مشکل خاصی پیش نیاید.

این استاد حوزه علمیه کردستان تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه های ما در هفته وحدت برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی در فضای مجازی و نیز صداوسیمای مرکز کردستان است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان سخنان خود اظهار داشت: ویژه برنامه های دیگری به مناسبت هفته وحدت برای اجرا در سطح استان کردستان در دست انجام داریم که ان‌شاءالله به زودی از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha