شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام موسوی قزوین

حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: خدمت به مکتب اهل بیت(ع) و مردم بی جواب و بدون اجر و پاداش نخواهد بود و آن حضرات معصومین(ع) براساس آنچه فرموده اند در روز قیامت با شفاعت انسان اجر و پاداش خادمان خود را خواهند داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی، صبح امروز در مراسم معارفه شهردار جدید شهر محمود آباد نمونه قزوین گفت: خدمت به خلق خدا، در فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام، ارزش و ثواب فراوانی دارد و در قرآن کریم آمده است؛ «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ» خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند دوست می‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد،  پس با خدمت و کمک به یکدیگر می‌توان به رضایت الهی و لذت‌های جاودان آخرت رسید.

امام جمعه شهر محمودآباد نمونه خاطرنشان کرد: خدمت به مردم و مسلمانان از چنان جایگاهی برخوردار است که در برخی روایات در کنار ایمان به خدا از بالاترین خصلت‌ها شمرده شده است.

وی ادامه داد: همه وظیفه دارند گره گشای مشکلات یکدیگر باشند و کوتاهی در این زمینه، کفر عملی و گناه بزرگی است، ولی گناه بزرگ‌تر و مصیبت دردناک‌تر آن است که انسان، گره روی گره دیگران بیندازد.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: خدمت رسانی صادقانه و خالصانه به مردم می تواند موجب غفران و بخشش پاره ای از گناهان و جبران کننده کاستی‌های انسان گردد و موجب وصول و راهنمایی انسان به بهشت الهی گردد.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: تمام فضائل و اجر و پاداشی که برای خدمت رسانی به مردم در نظر گرفته شده مشروط به این است که خدمت به دیگران از نیت خالصانه و صادقانه و فقط در جهت تقرب به خدا و احیای ارزشهای دینی صورت پذیرد، نه اینکه بخاطر رسیدن به پول و ثروت و یا محبوب شدن پیش مردم و یا کسب شهرت و پیدا کردن نام نیک و یا رسیدن به مقام و منصب و سایر موارد این چنینی صورت پذیرد که در این صورت انسان را از پاداش الهی و اخروی محروم می‌سازد.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: خدمت به مکتب اهل بیت(ع) و مردم بی جواب و بدون اجر و پاداش نخواهد بود و آن حضرات معصومین(ع) براساس آنچه فرموده اند در روز قیامت با شفاعت انسان اجر و پاداش خادمان خود را خواهند داد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha