جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر قدیر

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ابتدای کرونا فضایی منفی درباره ورود طلاب به بحث کرونا وجود داشت، اما بعد از پیک نخست طلاب جهادی برای حوزه های علمیه آبرو خریدند و این طلاب جهادی بودند که تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمدرضا قدیر عصر امروز در «همایش تقدیر و تجلیل از طلاب و روحانیون جهادی استان »که در سالن همایش های دارالولایه برگزار شد، عنوان کرد: در اوایل اسفند که پیک اول اوج گرفت، تمامی غسال ها بهشت معصومه را رها کرده بودند، این طلاب جهادی ما بودند که این خلأ را پر کردند.

وی افزود: در جبهه ها، رزمندگان ما روی مین می رفتند و به عنوان خط شکن راه را باز می کردند، طلاب جهادی هم همین گونه در دوران کرونا درخشیدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: در ابتدای کرونا فضایی منفی درباره ورود طلاب به بحث کرونا وجود داشت، اما بعد از پیک نخست طلاب جهادی برای حوزه های علمیه آبرو خریدند و این طلاب جهادی بودند که تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کردند.

قدیر بیان کرد: اکثر خانواده ها حداقل یک بستری کرونایی داشته اند و کسی نبود که به بیمارستان ها بیاید و حضور فعال طلاب جهادی را نبیند.

وی ادامه داد: ما در بازدیدهای مختلف زمانی که خستگی تمام وجودم را فرا می گرفت، بعد از دیدن طلاب انرژِی می گرفتم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح کرد: کادر درمان ما به حضور طلاب جهادی عادت کرده بودند و حضور این عزیزان موجب کامل شدن فرآیند درمان می شد.

قدیر اضافه کرد: ما در زمینه وجود نیروهای لازم در بخش های مختلف با چالش مواجه بودیم که حضور طلاب این مشکل را رفع می کرد و در روحیه دهی به بیماران بسیار خوب عمل می کردند.

وی اظهار داشت: نقش طلاب در دوران کرونا مانند نقش طلاب در دوران جنگ تحمیلی بود؛ کارهای بسیار سختی که حتی بعضا نیروهای خدماتی انجام نمی دادند، طلاب جهادی در پیک نخست انجام می دادند و این در حالی بود که برخی از آن ها در مقام اجتهاد بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز کرد: متاسفانه هنوز ویروس تمام نشده و از شمال غربی موج های کوچکی در حال رسیدن است و احتمال اوج گیری مجدد در آبان ماه وجود دارد.

قدیر تصریح کرد: تنها راه مبارزه با کرونا واکسیناسیون بوده و آمار استان قم در این زمینه مطلوب نیست؛ در کنار واکسیناسیون لازم است پروتکل های بهداشتی هم توسط مردم رعایت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha